20141227

Ripoll - El Catllar - Carena de Vilardell - Solei de Cubell - Ripoll

Avui, la Colla dels dissabtes, han planificat una bonica volta pel Catllar.
Sortim des del aparcament a tocar de la caserna dels Mossos a Ripoll. Passem sota la via del tren i seguim el vial asfaltat, passant també sota la C-17. Desprès seguim aquest vial uns 200 m. fins que veiem a la nostra esquerra el corriol que ens puja a la Font d'en Jordana. Aquí el camí gira al SE,  (marca blanca i verda) pujant pel Calvari i el Pla de la Bandera, on hi ha el Fortí (aparença de pou de glaç); passem pel seu costat i fem un gir cap al S. i SO., pujant pel Serrat dels Grills, Collet de Fornells i amunt fins arribar a el Catllar. Seguim cap al Puig del Catllar.
Seguim per la Carena del Vilardell i desprès baixem a trobar un camí que ens porta direcció O, fins a la casa de Vilardell, a sota al pla. Aquí agafem un camí marcat amb blau i vermell que ens porta fins a la Collada de Bufatals, on fem un gir al E. per baixar decididament fins al quatre camins. Aquí ja podríem baixar, direcció E., directament cap a Ripoll. Però com encara es d'hora, decidim agafar la pista que gira al O. i que ens puja a can Cubell i desprès ens arribem fins al Collet de Cubell. Aquí potser es millor anar a buscar el PR de Itinerànnia, però nosaltres hem seguit una traça (marcada amb vermell) a la vora del filat que hi ha girant al S. Fent això fem una pujada i baixada a la muntanya, quan ens adonem al altre costat, que hi ha un camí, que ve des del Cubell planejant. Seguim aquest camí, passant una porta del filat direcció E. i ens porta planejant, a trobar força més avall el PR de Itinerànnia, a les Basses del Vilar. Aquí seguim una pista força fangosa que ens baixa passant a la vora de El Vilar, passant desprès el rierol (seguint les marques grogues) i sota la via del tren, per trobar desprès una zona de aparcament, on ja seguim una pista asfaltada, que ens porta pel costat del riu Ter fins a on tenim els cotxes.

Distància recorreguda              13,3 km.
Desnivell acumulat                    746 m.