20141230

Sora - Alpens - Santa MArgarida i Sant Marti de Vinyoles - Sora

Aquesta es la ultima d'aquest any. Gairebé 1.400 km. caminats i 73.000 m. de desnivell + acumulat.
Arribem a Sora per la C-25 i C-17, sortida desprès de Montesquiu, només passar el túnel de Codines. Deixem els cotxes a un aparcament que hi ha a la vora de l'església. Avui es dia de fres, sort que no fa gens de vent. La temperatura al arribar, es de -8º, així que a abrigar-se i caminar.
Baixem el carrer fins a l'entrada del poble i girem a la dreta, per una pista, que ens porta cap a Can Riera i més endavant al Mas d'Amunt, quan ja hem passat aquest, trobem una font al costat la pista i poc més enllà, a l'esquerra i ha un pal indicador. Aquí, cal agafar a la dreta un corriol que ens porta per dintre a bosc direcció O., fins anar a trobar una pista a 1 km. aproximat més enllà. Quan hi arribem cal girar a la dreta i seguir-la pujant uns 150 m. i a l'esquerra trobem un corriol que hem de seguir direcció O., que ens portarà cap al Molí de Clarà, on trobem una pista, la seguim fins a una corba tancada, on a la dreta puja un camí, l'hem de seguir uns 80 m. i desprès a l'esquerra surt un corriol que puja decididament, a trobar la carretera a Alpens, que ja tenim a la vista. Seguim fins Alpens, fins a trobar al costat la carretera un monument a la sardana. Aquí hem de pujar el carrer, per trobar ja les marques del GR i PR, que anirem seguint fins al oratori que hi ha al cap de munt.
Hem de girar a l'esquerra, seguint marques blaves, grogues i de GR, passant a la vora del mas de Torrats i seguim el GR, passant a la vora de la Roca de Pena, una formació singular de roca, a la vora del camí.
Anem seguint les marques del GR i uns 800 m. més endavant, deixem la pista, per pujar a l'esquerra, seguint les marques grogues i també de GR, i amb un dolç desnivell arribem al Collet de l'Ampolla, seguim i passem per les Saleres i anem a sortir al Coll Tallat, tenim a la vista Santa Margarida. Pugem el Serrat de l'Àliga i arribem a l'ermita, des d'on hi ha una bona visual al nostre entorn. Seguim camí i GR direcció E., i ens porta cap al Collet de la Baga i baixa a Sant Martí de Vinyoles. Aquí decidim dinar i ens posem a un prat al costat la pista que baixa a la nostra dreta. Per aquesta pista cal baixar fins a baix la riera, on hi ha un filat. Creuant la riera en aquest punt, es troba el camí que ens portarà pel Coll de Trema-roques fins al Boixader, on ja agafem la pista que ens portarà fins a Sora.

Distància recorreguda              20,2 km.
Desnivell acumulat                   780 m.