20150108

Colera - Molinàs - Comes del Infern - Coll d'Artigues - Puig d'en Jordà - Taravaus - Colera

Bonica sortida la que hem fet avui. La primera de la Colla i ha estat molt complerta.
Sortim des de Colera i agafem el camí per la riera de Molinàs, el PR marcat amb color grog, que va resseguint-la gairebé fins a Molinàs. Arribats a Molinàs, el camí es bifurca, a l'esquerra cap a Sant Miquel de Colera i a la dreta, es GR i PR, cap a Coll de les Artigues, segons pal indicador. Seguim aquest. Anem pujant i a uns 500 m. (desprès de passar el Mas d'en Pellic), el GR se'n va per l'esquerra  (resseguint la carena) i nosaltres seguim el PR, marques grogues. Desprès de passar el torrent de la Falguera, a uns 150 m. el PR es bifurca. A la dreta aniríem al Coll de les Llaceres i a l'esquerra al Coll de les Artigues, que es el que seguim.
El camí es molt bonic i va resseguin el perfil de les Comes del Infern i un poc més amunt, ens trobem la cova del Infern i poc més enllà un altra que queda a dalt del camí. Seguim el corriol passant per sota les Barbes del Boc i anem a sortir al Coll de les Artigues. Seguim el camí direcció N. cap a la Font Jordana i el Puig d'en Jordà. Retornem direcció E. cap al coll del Teixó, on seguim (marques grogues) el camí de Portbou, en la mateixa direcció. Ens porta cap al coll dels Empedrats i passem pel costat Francès del Puig de Taravaus. Quan ja estem a punt d'arribar a la Font del mateix nom, deixem el camí per tirar una drecera a la pista que veiem a baix (la de la Font). Es millor seguir baixant un poc més, direcció al coll, per agafar desprès la pista que porta a la Font de Taravaus.
Parem a la font, per dinar i seguim desprès, seguint uns 350 m. cap al E.i girar direcció S. cap al Puig del Colom i Coll de les Llaceres, anem seguint el camí en la mateixa direcció cap al Coll del Falcó. Quan falten uns 250 m. per arribar-hi, deixem el camí i pel mig de bosc, anem a buscar la pista que passa per baix i que segons mapa va a sortir al coll. Això no cal fer-ho, es millor seguir el camí que baixa i surt a pocs metres del coll, i girant a l'esquerra s'hi arriba igualment.
Al coll del Falcó trobem un indicador del camí a Colera "a peu", fem un desnivell pujant fins al coll del Bessó (ja tenim a la vista Colera i el camí de baixada) i seguim pujant uns metres més, per començar a baixar cap al Pla de les Vaques, on ja trobem el GR 92  que seguim fins a Colera i anem a trobar els cotxes.

Distància recorreguda                20 km.
Desnivell acumulat                     995 m.
Temps efectiu, sense parades    6 h. 28'

Enllaç a la traça        http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8617666

Enllaç al àlbum de fotos de Joan