20150129

Corredor de Montnegre: Can Benet Vives - Coll Obert - Fuirosos - St. Martí i Sta. Maria de Montnegre

Sortida al Montnegre. Zona molt desconeguda per a la Colla, ja que es la primera vegada que hi planifiquem una excursió.
Fem l'aproximació per Tordera, anant a buscar la carretera a les Ferreres i desprès a Hortsavinyà. Carretera asfaltada fins a la urbanització Roca Rossa. Desprès pista de terra uns 4 km. La referència a seguir, son els indicadors a Can Benet Vives.
Deixem els cotxes uns 400 m. abans d'arribar-hi i desfem camí per la pista fins a uns 300 m. desprès de Can Pica, passant també pel costat del Forn de calç i més endavant deixem la pista per on hem vingut i agafem un altra que surt a la nostra esquerra pujant direcció N. a uns 100 m. ja veiem marques a la nostra esquerra, del camí amb una cadena, que hem de seguir direcció O. i que ens porta a Coll Obert. Aquí girem cap a SE. i anem baixant per pistes, direcció O., fins arribar a la riera de Fuirosos. Seguim per la pista cap al O. i passem a la vora del llac de Fuirosos. Continuem fins arribar a la vora de can Riera, on ja trobem el indicador de GR-83 a la nostra esquerra. Es per on anem pujant, seguint aquest camí molt ben indicat i que ens porta fins a Sant Martí de Montnegre.
Deixem el GR-83 i seguim pel GR 92 que va per la pista direcció SE. i passem a la vora de Can Preses i més endavant per l'alzina Grossa de Can Preses. La pista va girant cap al E. i ens porta fins a Santa Maria de Montnegre, on trobem al senyor Francesc Vivas, molt amable, que ens hi facilita la entrada i explica tot el procés de reconstrucció que es va fer i que va acabar l'any 2009, gràcies a la mobilització de la iniciativa privada i desprès comprometen a l'administració Pública. També ens explicar i parlar sobre el roure de Santa Maria, caigut el 2010 i com es va clonar l'arbre plantat al mateix lloc on era l'altre. No marxem del indret, sense provar i emplenar aigua de la font que hi ha sota la pista. També ens ha parlat de les seves bones  propietats per als ronyons.
Seguim el camí que baixa ràpidament des del davant de la ermita i que més endavant ja es mes planer i que ens va portant direcció E. cap a Can Benet Vives, on fem una parada per dinar i acabem fent els 400 m. que ens queden fins als cotxes.
La sortida ha servit per conèixer aquests indrets i comprovar que es un terreny molt semblant al de la zona de La Selva, sorrenc, amb infinitat de pistes, a vegades difícils de seguir. Cal saber orientar-se molt bé o portar alguna traça carregada al GPS.

Distància recorreguda              17,1 km.
Desnivell acumulat                    661 m.