20150219

La Cellera - Puig de Sant Gregori - Puig d'Afrou - La Cellera (per corriols)

Primer de tot, agrair als nostres amics Joan Boix i Anna Tura, per haver-nos ensenyat aquesta nova ruta pels voltants de La Cellera. Ja hi havíem caminat junts per aquestes contrades, ja fa uns anys, però anant molt per pista. La mateixa sortida, no te res a veure, de fer-la d'una manera o l'altra.
De vegades, ens sembla que anar a caminar a la vora de casa, es anar a fer una passejada. El que hem fet avui, està molt lluny d'aquest pensament. Es tracta d'una sortida llarga i molt exigent, però amb un encant especial, al recorre zones de La Selva per uns corriols molt bonics, que ens mostren el bosc en el seu estat pur. Recomano fer aquesta sortida amb la traça carregada a un gps, perquè es molt difícil de seguir sense perdre.
Comencem a caminar des del pavelló esportiu de La Cellera, direcció N/NO, desprès gires al O. anant a passar a prop de Can Vinyoles d'Avall. A aquesta zona hi ha molts camins que surten a dreta i esquerra i no hi ha res marcat. Cal anar amb el gps a la ma, per seguir la traça. Finalment enfilem camí cap al Coll de Canet, previ desviament pujant uns metres, per arribar a un mirador a sobre el pantà del Pasteral. Des del Coll, baixem el corriol que ens porta a la pista del Pasteral que seguim cap al NO fins a Can Riera, on per darrera la casa agafem un corriol que ens puja a Can Torre. Ens arribem uns metres més enllà fins al puig de La Mamella (un puig de roca que cal grimpar uns metres).
Desfem camí a Can Torre, on esmorzem. Desprès seguim per darrera la casa, per una pista direcció O i desprès N, anant a buscar el llom del Serrat del Formigó, per on anem pujant direcció O, per un corriol a Can Puig de Plantadís. Aquí fem un gir al NO, seguint corriol molt perdedor, que ens va pujant fins a dalt a una pista que anem seguint, per desprès agafar un corriol de forta pendent, que ens puja fins a la pista que va a Sant Gregori, que seguim arribant al Puig i desprès a l'ermita.
Descansem una estona, gaudint del sol i bona temperatura que fa a aquesta hora i desprès seguim camí baixant per la pista cap al E. per la Serra del Turonell fins al Pla del Roure, pujant per la pista uns metres fins al Puig d'Afrou, des d'on tenim un tenim una amplia vista de 360º. Aprofitem per dinar i regalar-nos aquest espectacle visual al nostre voltant.
Desprès iniciem una forta baixada, pel corriol que va tallant la pista, direcció E., cap a Becdejú Vell i seguint cap al NE fins arribar a la vora de Can Palet, passant per baix, per la riera, entrant al poble per la part alta, a prop de les escoles, i trobant ja el pavelló on tenim els cotxes.

Distància recorreguda                 17,4 km.
Desnivell acumulat                       1.113 m.
Temps efectiu, sense parades      5 h. 55'

Enllaç al àlbum de fotos de Pere: