20150214

Pla de Solls - Tossa d'Espinau - Lliurona - El Mont - Pla de Solls

Bonica matinal per la Garrotxa, amb retrobament de companys de muntanya i noves incorporacions a la Colla. Benvinguts tots.
Arribada al Pla de Solls per la carretera que puja al Mont. Deixem els cotxes i enfilem un camí perdedor que comença a baixar donant la volta al macís del Mont per darrera, passem per dues tarteres, pels Saiols fins al  Coll de Dalt, per on baixa el camí des del Mont. Acabem de baixar fins al Coll de Joncanat i seguim el camí que surt al nord (pintura groga) cap a Puig Caçador, però deixem a la nostra dreta el camí que hi porta i seguim pujant cap al Pla de la Tomba.
Quan arribem a dalt, agafem el camí que surt per l'esquerra, cap al Pla del Vi, marques vermelles. Passem pel Puig de Torroella i seguim fins a la Tossa d'Espinau.
La baixada des de la Tossa fins a la pista al Pla de Montosa, la fem inicialment sense seguir un camí definit, encara que al mapa hi consta. Baixem un tram pel mig del pinar, fins a trobar una pista que veiem que segueix cap a dalt. L'agafem en direcció NO i ens baixa fins al Pla de Montosa, a la pista.
Seguim per la pista, a la dreta (E.) fins baixar al Coll de les Canals de Carig i seguim al N fins a Sant Andreu de Lliurona.
Desfem camí fins al coll de les Canals de Carig i ara agafem la pista asfaltada, que baixa per l'esquerra (S.) marcada com PR i l'anem seguint fins a la primera corba tancada que hi ha. A la dreta ja es veu el camí de pujada i un poc més amunt ja trobem el Roure de la Font del Bac. Anem seguint les marques del PR i desprès d'una exigent pujada, tornem a fer cap al Pla de la Tomba.
Desfem camí seguint el PR i baixem fins al Coll de Joncanat i desprès pugem fins al Coll de Dalt, quedant a la nostra dreta el camí per on hem vingut aquest matí. Ara seguim pel PR pujant direcció S. fins a dalt al Santuari del Mont.
Desprès d'un petit descans, admirant les vistes que tenim des de aquí dalt, tornem a baixar pel camí que ens porta fins a la carretera de pujada al Mont i desprès de seguir-la uns metres fins arribar al pal indicador (pintura groga) que ens mana a sota la carretera, fins al Collet de les Sorreres. Ara agafem el camí que surt per la dreta (O.) i que ens baixarà directament al Pla de Solls, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda              15 km.
Desnivell acumulat                    819 m.
Temps efectiu, sense parades   4 h. 50'

Enllaç a la traça          http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8872734

Enllaç al àlbum de fotos de Pere

Enllaç al àlbum de fotos de Lluis