20150226

Puig de Castelltallat, des de Sant Joan de les Abadesses

Deixem els cotxes, al aparcament que hi ha a tocar del Monestir. El dia d'avui es gris i tapat, amenaçant puja i neu per la part alta del Ripollès. En tot el nostre recorregut hem tingut sort i només ens han caigut quatre gotes al començament.
Aquesta sortida, jo la classifico amb dues parts. La primera, molt bonica pel seu recorregut per corriol fins al cim, i la segona, més monòtona al transcorre molta estona per pistes.
Sortim des del aparcament, anant a buscar les escales que ens pujaran per travessar la carretera GI-521. El camí està ben indicat per anar a Sant Antoni, i es el PR-60. Anem pujant, seguint-lo i travessant la pista asfaltada que puja a Sant Antoni. Arribem primer al oratori i acabem de pujar a dalt l'ermita, on estan restaurant l'edifici annex.
Des de aquí anem perdent altura poc a poc, fins arribar -com no- al coll d'en Poc. Anem seguint aquest bonic PR fins arribar a la vora de can Guillamet, una imponent edificació restaurada, on aprofitem per fer una parada per esmorzar.
Seguim el PR i anem pujant cap a la Plana Freda, on deixem el PR i girem a la dreta cap al Pla d'Estràngol i anem seguint el camí fins al Planell del Bosc, on al davant nostre i a l'esquerra, comença a pujar la pista que seguim per anar cap al cim del Castelltallat. Arriba un moment, quan ja som a mitat de recorregut, que el camí segueix el perfil de la muntanya, però a la dreta, en surt un altre de més empinat. Hem d'agafar aquest, que es el que ens pujarà fins a dalt al coll i desprès ja per corriol, els metres finals per arribar a dalt.
Desfem tot aquest tram fins al Planell del Bosc i agafem la pista que surt direcció S i ens va baixant fins a la carretera, on sortim molt a la vora de la Collada de Sentigosa. Ens hi arribem i agafem la pista que surt direcció S i que desprès gira direcció O.
Anem seguint-la, passant per sobre de Can Barraca, explotació de bestiar. Desprès de seguir força estona aquesta pista, anem a sortir al GR 3 que ens ve des de Vallfogona, al Pla de Galàpet. A partir de aquí el camí es un corriol que ens baixa per la Carena de Roc Blanc fins a una pista, que ens porta fins al Pla de Tei, on el GR passa una estona per una pista asfaltada, que transcorre per un bosc molt net de pinar fins arribar a la vora de la casa Les Llances. Aquí el GR fa un gir a la dreta i baixa paral·lel a la pista, per una quota més baixa, fins arribar a Sant Joan de les Abadesses, i seguim fins on tenim els cotxes.

Distància recorreguda               20,4 km.
Desnivell acumulat                     835 m.