20150228

Serra de Finestres

Bonica matinal la de aquest dissabte. El temps ens hi ha acompanyat i hem pogut gaudir de les boniques vistes que hi ha.
Arribem amb els cotxes fins a Sant Aniol i agafem la pista que va cap a Mieres. Una vegada passat el pont sobre la Llémena, a ma esquerra deixem els cotxes.
Tot just al davant nostre i al altre costat de la pista, comença el corriol, marcat amb color grog, que ens puja fins a dalt la Quintana de Raspats, punt on torna a sortir a la pista. Aquesta vegada, el corriol està molt net. Recordo la última vegada que hi vaig passar, estava brut amb arbres caiguts.
Quan arribem a dalt la pista, els agents rurals que pugen amb el cotxe, ens anuncien que van a tancar l'accés a la pista, perquè hi van a fer una batuda de senglars, tres Colles de caçadors, de la zona. Tot just per la zona que anem nosaltres. Així que hem d'anar amb molta precaució i procurant fent-se sentir.
Seguim el corriol que ens puja el tram final un altra vegada a la pista i agafem el camí que ens porta a can Raspats, on agafem el corriol de pujada a Santa Maria de Finestres. Arribem a l'ermita i decidim abans d'esmorzar, arribar-nos al Castell de Finestres, mirador privilegiat a 360º dominant, des del Pirineu, la costa del Mediterrani, la plana del Gironès i Aiats, Cabrera, El Far.
Tornem cap a Santa Maria i esmorzem. Mentre, els caçadors ja van prenent les seves posicions per fer la batuda.
Seguim el camí direcció NO cap al Puig Sallança, trobem l'oratori i el camí que baixa cap a Santa Pau, seguim la nostra direcció i arribem al Forat de l'Ovella, punt on el circ que tanca la vall, fa una osca, que hem de des-grimpar i passar al altre costat. Seguim el camí que va pujant i girant al O, arribant a dalt al Puig Sallança. Les vistes a la cara N, segueixen sent espectaculars. Seguim el camí cap al O, i ens arribem fins al Faig Rodó, arbre catalogat. Desfem camí fins al coll i baixem direcció N. i anem girant a NO i O. fins a la Collada del Grau, on fem un gir direcció S. baixant pel prat i agafant un camí  que per pista, ens baixa passant pel Estret de Gibraltar, el Pont Trencat i can Plana, que està abandonada, i que quan s'hi habitava, devia de ser una finca important, pels prats que hi ha a la vora i el gran que era la casa.
Seguim el camí fins al proper encreuament, on agafem cap a l'esquerra. Ja està marcat amb color grog. Uns pocs metres més avall, ens desviem primer a l'esquerra, per anar a veure el Pont del Diable. Un salt que fa La Llémena de uns 40 m. Retornem al camí, comencem a baixar i a uns pocs metres, ens desviem cap a la dreta (està indicat) per anar a la Font dels Socals. Retornem al camí i anem baixant direcció E, fins a baix la riera, on trobem la Bauma dels Trabucaires. El camí segueix cap al E. i ja per pista, anem a parar a la vora de la embotelladora del aigua de Sant Aniol i desprès acabem sortint a la pista que va cap a Mieres, que seguim de baixada fins arribar als cotxes.

Distància recorreguda                 15 km.
Desnivell acumulat                       828 m.