20150319

Maçanet de Cabrenys: St. Andreu d'Oliveda - St. Miquel de Fontfreda - Mare de Déu del Fau - St. Pere dels Vilars

Fem l'aproximació fins a Maçanet i anem a buscar la pista asfaltada que surt per l'esquerra, indicada cap a Oliveda. Anem seguint aquesta pista fins arribar a l'entrada del càmping Maçanet, on deixem els cotxes.
Seguim la pista caminant cap a Oliveda, on arribem enseguida. A l'entrada, ja trobem el GR 11 que ens ve per la pista de la nostra esquerra. Passem pel davant de Sant Andreu i seguin el GR, pel Coll d'Oliveda i el pont del Cantenys. Des del pont, seguim la pista i aproximadament 1,5 km. desprès, el GR se'n va per la dreta. Natros, encara seguim uns metres més la pista i arribem a Sant Miquel de Fontfreda, on fem una parada per esmorzar.
Seguim el camí passant pel darrera de l'ermita i anem a buscar la pista que passa per sobre. La seguim uns 450 m. i desprès passem per dintre bosc d'alzina uns 100 m. per un camí marcat a mapa, però que no es gaire definit, fins a trobar el GR 11 un altra vegada. El seguim direcció O, passant pel Coll del Rovirós i desprès anem seguint fins arribar al veïnat de la Trilla.
Aquí deixem el GR i seguim direcció N. pel corriol marcat amb color grog, de Itinerànnia. Pugem cap al Coll de la Pinosa i ja veiem l'ermita de la Mare de Déu del Fau. Seguim amunt, i quan som a sota de l'ermita, deixem el PR i pugem pel bosc, per un camí que te un poc de traça, fins a dalt. Des de aquí, les vistes son molt boniques als 360º.
Baixem direcció NO fins a la Collada del Fau, on retrobem el PR (blanc i verd), que anem seguint, passant pel costat d'un teix monumental, baixant fins a la Font del Bac, on hi ha una alzina monumental. Tornem uns metres fins a la cruïlla i seguim baixant cap al SE seguint també camí de PR fins que fem cap a Sant Pere dels Vilars, on parem per dinar.
Seguim direcció N el camí de Itinerànnia, passant pel davant de Can Fullaraca i passant entre mig d'una sureda centenària. Més avall, teníem previst, seguir una pista que gira al SE, però al entrar-hi veiem que està molt bruta i decidim seguir el camí que portàvem, que va a parar a baix al riu d'Arnera. Passem el pont i ens fiquem per dintre la propietat del Molí de l'Olivet, per escurçar camí, anant a sortir a la carretera asfaltada, per on hem passat amb els cotxes aquest matí. Ara, ja ens queda seguir, passant per sobre el Pont Nou, uns 900 m. fins arribar als cotxes.

Traça circular
Distància recorreguda              17,7 km.
Desnivell acumulat                  743 m.