20150407

Vall d'en Bas: Gorgues del riu del Puig - Tosa de Pujolriu - Camí de la Portellera

Molt bonica matinal, per començar a redreçar la inactivitat muntanyenca per la Setmana Santa.
Sortim de Hostalets d'en Bas, pel camí de la Parcel·laria direcció (S). Abans d'arribar al pont que creua el riu, agafem el camí de la dreta i passem per davant l'entrada de Les Carameres, seguint pel camí privat (amb tanca) que va a La Cidera, passem pel seu davant i seguim ja per corriol, per anar a trobar el riu, sortint-hi al davant de la Font de les Fogoses. Ara ja anem seguint el camí que va pujant pel costat del riu fins arribar al Salt de la Gorga de l'Olla. Pugem desprès fins a dalt del salt, passant al altre costat de riu, anem fins al Petró (excel·lent mirador de la Vall).
Agafem el corriol que surt cap al (NO) i anem pujant fins trobar un altre corriol que surt a la nostra dreta, on hi ha una fita. Ara, el corriol puja amb una pendent més forta, per anar a salvar el desnivell fins a dalt al Pujant del Turonell.
Arribats a dalt, fem un descans per esmorzar i seguim el camí que puja direcció (S) a la Tosa de Pujolriu, des d'on hi ha una vista a tota la Vall, Les Preses, Olot i al N. les muntanyes Garrotxines de Bassegoda, Ferran, Coma Negra, Bestracà, Talló i Puig Ou i al fons el Canigó.
Baixem de la Tosa direcció (SO) per anar a buscar el camí de la Portellera, per on anem seguint bona estona les marques de color carbassa que ens baixen per la Font de la Portellera i el Passant de la Baga, per on anem seguint el camí que ens va portant a Les Comes, passant per la part de darrera les cases i baixem pel costat d'un filat fins al camí de pujada a la Coromina. Seguim direcció a la carretera de la Parcel·laria i desfem camí fins a Hostalets.

Distància recorreguda              9,9 km.
Desnivell acumulat                  483 m.