20150523

Ogassa - Puig Sestela - Coll del Pal - Collada de la Creu - Bac de les Carboneres - Ogassa

Sortida programada de la Colla L'Isard, de Bescanó.
Ens desplacem fins a Ogassa i deixem els cotxes, al aparcament de dintre el poble, al costat del Pavelló.
Passem pel Pavelló i a darrera, ja trobem el camí de pujada, que s'enfila amunt ràpidament, fins anar a trobar una pista asfaltada, que anem seguin amunt (esquerra) fins a trobar el camí vell d'Ogassa que puja per l'esquerra i segueix a la nostra dreta. El seguim, pujant per dintre bosc de pinar, direcció (N) fins a trobar Can Llorenç, on ja sortim a la carretera que va a Sant Martí d'Ogassa.  La seguim a l'esquerra uns metres fins a la Collada de Can Camps i a ma dreta, passem un filat i comencem a pujar per un camí direcció (N) fins trobar una pista que anem seguint uns 600 m. fins arribar a un punt on a la nostra dreta hi ha una roca amb pintada vermella, i el corriol que puja. L'anem seguint i anem trobant alguna fita i passant per prats, anem pujant pels Llisos de Maús, fins arribar al peu de Els Escalers. Aquí el corriol, s'enfila pel mig del roquerol i ens puja ràpidament fins a dalt la barraca d'en Camps en un fort desnivell. Quan arribem a dalt, aprofitem per esmorzar.
Seguim pujant la muntanya per mig de l'herbat, sense camí i direcció NE. per anar a sortir al mateix Puig Sestela.
Seguim, desprès de un descans amb vistes i fotos, carenant direcció (NE) cap al Pla de Covilars i Coll del Pal, per on baixem seguint cap al (E), pel camí amb marca de Itinerànnia, i anem a buscar el refugi Montserrat. La baixada, la fem sense seguir per tota la pista de terra, que anem tallant per on es pot. Arribem a la Font de la Roda i de seguida a la pista asfaltada, que seguim de baixada fins arribar a un pal indicador a ma esquerra, amb la pintada groga. Seguim avall per corriol fins a la Collada de la Creu, on hi ha un panell indicador.
Seguim direcció (S) Ogassa, y anem seguint les marques grogues, que ens porten per Coll Sabè i pel Bac de les Carboneres, cap a Roqueters, on sortim a la pista que ens portarà al Coll Xipeu i passant pel costat de El Puntí, anem a parar a Can Guillem i a la pista que ens portarà fins a Ogassa.

Distància recorreguda              15 Qm.
Desnivell acumulat                   1.087 m.