20150521

Ripoll - Sant Julià de Saltor - Sta. Maria de Vidabona - Sant Roc - Ripoll

Desprès de una setmana sense anar a muntanya, per compromisos familiars, torno a estar en contacte amb les muntanyes.
Avui hem preparat una molt bonica sortida pel Ripollès. Des de Ripoll, agafem la carretera direcció a Campdevànol i desprès de passar la fàbrica de soler&palau, agafem la sortida a ma dreta, on hi ha una benzinera. Seguim pel lateral, fins a la indicació del càmping, on agafem el camí asfaltat primer i desprès, de terra que va seguint fins a la casa de Baubs, on pel camí de sota, deixem els cotxes un poc més endavant.
Comencem a caminar seguint la pista direcció (N) i passem pel costat de Casa Clarella i anem pujant fins a la collada de Clarella. Aquí agafem un corriol que va cap a (N) pujant pel costat del cim de Panxablanc i desprès va baixant, fins a trobar el GR 3 quan som a Sant Martí de Baix. Seguim pel GR tota l'estona, i ens va pujant a sobre el cingle de Corones, pel Cargol. Seguim el GR que passa pel davant de la casa de Corones (només conserva les parets i balcons), i seguim la pista cap al Collet de la Guilla i als Llisos. Seguint les marques del GR, passem rodejant per sota el Serrat dels Llamps, fins al Collet de Saltor. Seguim GR i passem a la vora de Sant Julià i més endavant passem el Collet del Vent i seguim cap al Pas dels Maquis i Santa Maria de Vidabona (des de la ultima vegada que hi he estat, s'ha deteriorat molt).
Baixem fins a Saleres de Vidabona, on hi ha un pal indicador, d'on surten tres direccions, seguim la de Campdevànol i anem a parar  planejant al Collet de la Llagona, per començar a baixar cap al Collet de L'Ós i desprès seguim baixant cap a la Collada Fonda i desprès planejant per la Era d'en Nespre, baixem cap al Pla de les Tres Termes, des d'on veiem al altre costat de la vall la casa de Clarella. Seguim baixant cap al Collet de les Qüestions, des d'on veiem la casa de Baubs i a sota, els cotxes. Passem el Pla del Home Mort i anem a parar al Collet de Baubs.
Aquí decidim de pujar fins al Turó de Sant Roc, pensant que l'ermita està allà dalt, però no es així. Hem passat el camí, de pujada a la nostra esquerra, sense donar-nos compte i hem de corregir quan som a dalt del pla del Turó per anar a buscar la petita ermita, més aviat una caseta. El que si val la pena, es la vista que hi ha de tot Ripoll i la vall, des de aquí dalt.
De tornada, agafem el camí bo i marcat amb colors blanc i verd, que ens porta un altra vegada a la pista i al Collet de Baubs, baixant per passar la riera i pujar fins a sota la casa de Baubs. Els conductors, van a buscar els cotxes i els demés anem fins al camí principal a sota la casa.

Distància recorreguda             20, 4 Qm.
Desnivell acumulat                  879 m.