20150528

Roc Colom, pel circ de Concròs, des de la Collada Fonda

Bonica sortida per pujar a Roca Colom, sortint des de la pista que puja de Setcases a Espinavell. Deixem el cotxe a uns 700  m. abans de arribar al punt mes alt de la pista, la Collada Fonda. Hi ha una corba molt pronunciada a la dreta i just allà es poden deixar cotxes al costat dret de la pista.
A la mateixa corba i a l'esquerra, comença el camí que ens portarà al refugi forestal Jaume Farré. Es passem de llarg, seguint la pista. Segons el mapa, aquesta pista que arriba a un punt on passa a ser corriol i aquest segueix fins al Pla dels Hospitalets, a sota de Vallter.
Quan arribem a l'altura de la Vaga de Ventaiola, a la nostra esquerra, trobem una fita, per on baixa un corriol amb marques vermelles, aquesta vegada seguim aquest corriol que puja per la nostra dreta, direcció (N) i anem seguint les fites i marques vermelles a pedres i arbres, fins que arriba un punt on hem perdut fites i marques. Com som molt amunt per desfer camí, anem pujant per dintre bosc, orientant-nos i seguint traces molt perdedores, passant per les canals de la Cambra Fosca, zona de tarteres que ens fan anar molt poc a poc i perdent molt poca altura, anem a sortir per sobre la Font dels Estanys, gairebé només ens queda superar els darrers metres de desnivell per pujar al pla dels Estanys. (Aquest tram, es més recomanable de fer-lo, seguint el corriol a la Vaga de Ventaiola que va direcció (O) fins al Pla de Concròs. Aquí s'ha de fer un gir a la dreta, sense arribar al torrent, que trobarem més amunt, i l'anirem seguint, fins arribar a la Font dels Estanys, on neix el torrent de Concròs, i més amunt sortiríem al pla dels estanys). Al mapa, amb la traça de la sortida, aquest tram, està a color blau.
Al davant nostre se'ns mostra el Circ de Concròs.
Fem un petit descans, per agafar forces i emprenem la pujada, sense camí definit per una canal que ens puja a dalt la carena, fent un petit desviament per evitar una congesta de neu i anem a parar un poc més al (E) de la Portella de Concròs.
Seguim camí pujant al Roc Colom i desprès, fins al Coll del Pal, refugi de Costabona i baixem sense camí, però sense cap dificultat, fins a la carretera al punt on tenim els cotxes.

Distància recorreguda               12,3 Qm.
Desnivell acumulat                    658 m.
Temps efectiu, sense parades    4 h. 17'

Enllaç a les traces (la de avui i la proposta, de més bon seguir)

Enllaç al àlbum de fotos de Joan

Enllaç a les fotos de Francesc