20150604

Coll d'Ares - Camí de la Retirada - Prats de Molló - Torre del Mir - Basses de Puig Sec - Coll d'Ares

Aquest dijous anem per fer un seguiment del camí de la Retirada, des del Coll d'Ares fins a Prats de Molló.
El camí surt des del mateix Coll i està indicat per un cartell. Comença a baixar de forma decidida, fent llaçades i està marcat amb pintura groga i es troben alguns pals a mitja altura, clavats al terreny. L'anem seguint fins a baix a trobar la carretera, ja a prop de Prats de Molló. La travessem i seguim baixant, trobem un Parc d'Aventura. Seguim baixant el camí i passem per un pont, on ja trobem el GR-83, que seguim fins a l'entrada del poble, per la carretera. A la vista del pont d'entrada, agafem un camí que surt per l'esquerra, indicat com camí a la Torre de Mir. Seguim el camí, que més endavant fa un gir molt tancat a l'esquerra i comença a pujar seguint una pista marcada com a GR durant quasi un quilòmetre. A la nostra dreta, surt un camí i hem de deixar el GR per seguir-lo. Encara que es veu una traça pujant, aquest camí no està marcat i anem seguint, pujant per prats, fins a trobar una pista que travessem i seguim corriol sense marcar.
Més endavant, trobem camí més marcat amb marques grogues que seguirem i passem pel coll d'en Sé pels prats i a la vista la Torre de Mir. Pugem entrant a bosc pel camí  molt definit que puja fins al coll i desprès anem fins a la Torre, on aprofitem per gaudir de la vista a 360º que ens ofereix.
Desfem camí fins al coll i anem seguin el camí que direcció (E) ens porta fins al Coll de les Basses de Fabert. Aquí fem un gir cap a (N) seguin tota la carena i passant pel Pic de les Basses i arribem a la Collada de Prats, on ja trobem el pal indicador, amb direcció al Coll d'Ares, carenant. Seguim cap al Pic dels Miquelets i passem el Coll de les Boires, Puig de les Forques, Coll dels Pixadors i arribem a Coll d'Ares, als cotxes.

Distància recorreguda               17,2 Qm.
Desnivell acumulat                    963 m.
Temps efectiu, sense parades    5 h. 19'

Enllaç al àlbum de fotos de Joan