20150625

França: Xalet de Conques, Collada del Vent, Refugi Pla Guillem, Collada Roques Blanques, Xalet de Conques

Sortida planificada, per conèixer la zona de sobre Prat de Molló.
Arribem fins al Xalet de Conques, per la carretera asfaltada que surt des de baix a tocar els banys de La Prêste. Sortim caminant, seguint per la pista amunt, que durant un bon tros, continua asfaltada; desprès passa a ser de terra i cada vegada més amunt, en pitjor estat.
Desprès d'haver recorregut 3,1 km. de pista, la deixem al trobar un pal indicador a l'esquerra, amb marca groga, per on surt un corriol que va a trobar un altra vegada la pista, però més amunt. anem seguint aquests pals clavats al terra, amb la marca groga i anem passant per corriol i trobant la pista de tant en tant, fins que quan ja som més amunt del Col des Molles, ja la seguim fins a dalt la Collade des Roques Blanches. Aquí decidim seguir la pista que surt cap al (NE) direcció a la Collada del Vent, pes desprès arribar-nos fins al refugi de Pla Guillem.
En aquest tram, fet per la carena, hem pogut gaudir de les vistes a la vall de Py, i a sobre el cim del Tres Estelles. Des del refugi, vista a Merialles i a la Pica del Canigó i a sobre nostre cap al (E) el pic del set Homes. Ràpidament, ens envolta la boira i decidim de tornar.
Desfem camí fins a la Collade des Roques Blanches i aquí seguim primer un camí de GR, que deixem ràpidament i seguim fites de pedres, que també deixem per anar a buscar i seguir un filat que hi ha a sobre nostre, direcció (SO). Veiem que seguint aquest filat, aniríem cap a les Esquerdes de Rojà per desprès agafar el camí que baixa cap al Xalet.
Per no fer tant llarg, passem al altre costat de filat i sense cap camí definit, anem perdent altura, fent una diagonal direcció (SO), direcció al Ras del Garbé, on acabem de baixar a trobar el camí, que ja tenim a la vista. Està marcat amb grog i l'anem seguint baixant fins al Coll Baix, on seguint la direcció del pal indicador, acabem de baixar fins al Xalet, que està a 400 m.
Aquesta sortida ens ha estat donant idees, per muntar-ne algun altra per la zona.

Distància recorreguda          21,3 Qm.
Desnivell acumulat              900 m.