20150708

Fontalba - Puigmal - Nuria - camí de les Coves - Fontalba

Aquesta setmana, hem fet un canvi de dia a la sortida, avançant-la a dimecres, per poder preparar la marxa prevista, de bona part del grup, cap a Dolomitas.
Sortim des de Fontalaba i enfilem el camí clàssic de pujada al Puigmal, passem el Cim de la Dou, el Coll del Borrut, el Bressol i enfilem fins arribar a dalt al Puigmal. El fort vent que hi bufa, ens fa anar a buscar un resguard per poder esmorzar.
Decidim que en lloc de carenar, baixarem pel camí directe cap a Núria. Desprès del descans, baixem ràpidament cap a la Coma del Embut i seguint el camí ben fresat fins a Núria.
Desprès d'una estona de descans, desfem un petit tram de camí, fins arribar a un filat que hem trobat de baixada, per resseguir-lo direcció (S) i anar a trobar més amunt el camí anomenat "de les coves". Anem pujant mantenint la direcció, fins que trobem la primera cova, la de l'Amadeu. Seguim camí amunt fins que trobem l'altra cova, la de Sant Gil. Aquí hi ha una magnífica vista del Santuari, llac i tot l'entorn, a vista d'ocell. Parem per dinar.
Desprès, ja trobem de seguida, el camí clàssic de retorn cap a Fontalba, però força amunt, ja que hem fet prèviament el desnivell per l'altre camí. Anem seguint el camí ben fresat, passant a la vora de la barraca de Gombrèn, el Roc Roig, Roc de la Fita, la Font de Fontalba i fins l'aparcament.

Distància recorreguda    15,3 Qm.
Desnivell acumulat        1.119 m.
temps. sense parades     5:30' h.