20150715

Itàlia, Dolomites: Tofanes - Fanes - Lavaredo. Etapa quarta: refugi Vallandro

Un altra etapa llarga, la d'avui. Comencem sortint per rodejar el llac, pel costat que ahir no vàrem fer (E i S). Es una bonica passejada, amb un camí preparat per fer-hi la volta, amb bancs i miradors al llac i l'entorn.
Quan arribem a l'altra punta del llac, ja trobem el pal indicador i agafem la direcció del sender 1  "Malga Rossalm" que ens va pujant en un primer tram pedregós, amb fites i camí que es segueix be i desprès entrant a bosc i amb sender totalment definit. Guanyem uns 500 m. d'alçada, deixant a la nostra dreta la Croda del Becco (2.810 m.). A la part final, el camí es bifurca i seguim per sender 4 fins a dalt el coll. Passem al costat del Lagheto dei Giovo, totalment sec i acabem de pujar al coll que hi ha a sobre el refugi. Des d'aquest punt i molt a la llunyania, ja es distingeixen les Tre Cime Lavaredo i molt més a la vora, el macís de la Croda Rossa.
A partir de aquí, seguim el sender 3 que ens baixa al refugi Rossalm, passant pel costat i seguim una estona més, fins que decidim parar per dinar.
Seguim el camí i fem el pas de La Crodetta, i anem tota l'estona seguint el perfil de la Croda Rossa, fins arribar a un coll, on canviem de vesant. Des de aquí i mirant enrere, es segueix perfectament tot el camí des de abans del refugi que hem passat fa un hora aproximadament. Ara, també es distingeixen més a la vora, les Tre Cime i a la nostra dreta, queda la conca  de la Croda Rossa, amb restes de gelera.
Més endavant, ja comencem a baixar cap a la vall de Vallandro, i al altre costat podem contemplar el macís del Vallandro amb el pic a 2.830 m. Arribats a baix la vall, seguim el sender 18 i desprès el 37 per arribar al nostre destí, el refugi Vallandro (2.040 m.). A la seva vora, el que havia estat una edificació en runes des de la guerra, s'ha reconstruït i convertit amb un museu privat de la guerra, que només es mostra un dia al any,al públic.
Des del davant del refugi, hi ha una espectacular vista cap al (S) del Gruppo Cristallo.

Traça de travessa
Distància recorreguda       19,5 Qm.
Desnivell acumulat           + 1.234 m. i - 719 m.