20150716

Itàlia, Dolomites: Tofanes - Fanes - Lavaredo. Etapa cinquena: refugi Locatelli

Avui, es preveu una etapa que pot tenir dificultat, si el temps es molt calorós. El seu perfil, amb un petit desnivell de pujada al inici, una baixada considerable i la part final, totalment de pujada, podria ser dura amb molta calor. Tant com anirà avançant el dia, es va arreglant, quedant mig tapat de núvols i axó juga al nostre favor.
Sortim del refugi Vallandro, pel lateral est i desprès, pujant a nord, per un camí que passa pel mig de restes de fortificacions i trinxeres i va a trobar el sender 34 més amunt. El desnivell positiu d'aquest tram es d'un poc més de 150 m. fins al coll Strudelkopf (2.211 m.) Allí hi trobem les restes en runes d'una edificació suposadament militar.
A partir de aquí comencem una baixada amb un desnivell de uns 800 m. pel sender 34 indicat com a "Landro" (a sota la vall, hi ha una capella anomenada Landro), que te un recorregut molt bonic, en part aeri i l'altra pel mig de bosc, amb una bona temperatura. Quan arribem a baix, fem un descans abans de creuar la carretera que passa per la vall.
Seguim, camí passant a la vora del hotel Cime de Lavaredo i ja entrem al Parco Naturale Dolomiti di Sesto. Des de aquí, tenim una visió complerta del conjunt del Gruppo del Cristallo.
Aquí, agafem el sender 102, que comença planejant i després va pujant resseguint la Valle di Rinbon. El sender ens porta, cap al circ final de la vall i puja fent llaçades i una part final equipada amb escales de fusta, cap a dalt el pla. Quan som a dalt, es veuen perfectament les Tre Cime Lavaredo. Des de aquí, ja només ens queda salvar una ultima pujada per arribar al refugi Locatelli, que per cert, està ple fins a dalt de gent. Tant es així, que pel sopar i esmorzar, es tindran de fer dos torns, per menjar tot hom.

Traça de travessa
Distància recorreguda       17,9 Qm.
Desnivell acumulat           + 1.187 m. i - 837 m.