20150717

Itàlia, Dolomites: Tofanes - Fanes - Lavaredo. Etapa sisena: refugi Lavaredo

Avui, abans de fer la etapa del dia, anem a fer una incursió al Monte Paterno, a la vora del refugi Locatelli, per veure la galeria excavada per motius militars, a la primera guerra mundial. El Paterno, era frontera entre Itàlia i Austria i va ser ocupat pels Italians. La galeria Paterno, anava fins al cim de la muntanya. Avui, per esfondraments posteriors, hi ha una bona part que està tancada. La part accessible, ens dona una mostra del treball realitzat i de la importància estratègica de la muntanya. Per accedir al cim, on acaba la part accessible de la galeria, hi ha oberta una via ferrada.
Desprès de aquest recorregut turístic, tornem al refugi per començar la etapa d'avui. Comencem caminant direccio (SE) pel sender 101 passant a la vora les llacs de Piani. La traça del sender va resseguint el peu de la montanya (E), passant a la vora d'un altre llac, per desprès fer un gir al (SE) i començar a pujar cap a un coll, des d'on encara tenim vista al refugi Locatelli. Seguim el sender cap al refugi Pian de Cengia, passant pel seu costat i poc desprès comencem a baixar seguint el sender 101 direcció al refugi Comici, però a mitat baixada, fem un gir cap al (S) per anar a trobar un camí que puja per la tartera, cap al al coll que hi ha al oest de la Croda dei Toni.
Ara seguim el sender 104 direcció (E), que baixa cap al Lac de Cengia, que encara no veiem. Passem a la vora del llac i un poc més enllà, parem per dinar.
Desprès del descans, continuem el descens per sender 104, per desprès pujar uns quasi 200 m. i arribar a un pla, on hi ha dos petits llacs. Fem una petita baixada fins al refugi Lavaredo. Estem al altre costat d'on hem sortit aquest matí i tenim pel mig, les Tre Cime Lavaredo per l'altra cara.

Traça de travessa
Distància recorreguda       10,6 Qm.
Desnivell acumulat           + 568 m. i - 616 m.