20150810

Gandesa - Puig Cavaller - La Fontcalda - Via Verda a Bot

Aquesta sortida, ha estat planificada per en Marc i l'acompanyem l'Eduard i jo. Cal deixar un cotxe a l'estació de Bot (Via Verda) i seguir amb un altre vehicle fins a Gandesa.
Sortida des de la carretera vella que va de Gandesa a Bot. Als pocs metres, agafem el camí a l'esquerra, direcció (S), marcat com PR i  que puja fins a Puig Cavallé, cota 707 i punt més alt de la sortida.
Baixem del Puig i seguim el PR i marques blaves i fites, primer direcció (SE), més endavant a (S) i desprès fer un gir a (NE) anant perdent desnivell i finalment girar al (E) per acabar de baixar cap al Mas d'enTorner, on hi ha un dipòsit d'aigua.
Aquí hi ha dos opcions o baixar pel GR 7-1 que es pista, o seguir fins a la carretera de la Fontacalda.
La nostra opció es anar a la carretera, que seguim gairebé durant 1,3 Qm. direcció (SO) , fins que trobem a la nostra dreta una fita i un corriol senyalat com GR que baixa fins al fons de la vall i es troba amb el de Prat de Compte. Seguim la vall fins trobar el riu Canaleta i agafem el corriol  direcció a la Fontcalda. Passem per unes raconades molt boniques del riu fins arribar al Santuari, on fem un descans.
Passem al altre costat de riu i pugem uns metres fins a trobar la Via Verda, que agafem seguint-la i passant pels túnels, fins a Bot, on hem deixat el cotxe.

Sortida de travessa
Distància recorreguda      16,9 Qm.
Desnivell acumulat           + 538 i - 657 m.
Temps efectiu, caminant   5 h.

Enllaç al àlbum de fotos de Eduard