20150909

Capcir: El Carlit

Aquesta, era una sortida esperada des de feia temps. Calia deixar passar els mesos de juliol i agost, per tenir lliure l'accés fins a Les Bouilloses.
El dia d'avui es ideal per caminar, tenim sol i núvol però amb bona visibilitat. Així, que emprenem la marxa des del aparcament a sota la presa i pugem direcció (O) fins a cota de la presa i anem seguint el camí ben definit, que passa sota l'hotel Les Bones Hores i segueix pujant direcció (O) i desprès (NO) fins a la cruïlla entre l'estany Negre que està a la nostra esquerra, però no veiem i a la nostra dreta, l'estany del Viver, camí per on tornarem.
Ara, seguim cap al (O) i anem pujant i passem entre l'estany Sec i el de La Comassa. Seguim el camí cap al (N) i arribem, més amunt al estany de Vallell. Aquí el camí, segueix cap al (O) i passem a la vora del Estany de Sobirans, cruïlla per on farem la tornada. Seguim pujant cap al (O) i arribem al estany Glaçat. Des d'aquest ja el camí  molt definit, s'enfila per la seva esquerra, i va pujant molt decididament fins arribar al Coll Colomer, a partir de aquí ja ens trobem amb blocs de pedra, que s'han d'anar grimpant primer a l'esquerra, per desprès fer una diagonal a la dreta, i anar a buscar la canal, per on acaba de pujar el camí a dalt el coll i desprès ja només queda anar cap a l'esquerra carenant, per arribar al cim (2.921 m.), on hi ha la creu de fusta.
Des de aquí gaudim de unes bones vistes de la zona. Estem veient cims com el Canigó, la Tossa d’Alp, el Puigmal, la serra del Cadí,... També els llacs, els dos més grans són el de les Bulloses i el de Lanós. En direcció (O), a darrera de l’estany de Lanós, veiem els cims del Coma d’Or i del Puigpedrós de Lanós. Per altre costat (E), es veuen els cims dels Puigs Perics.
També es veu quasi tot el recorregut que hem fet des del embassament de les Bouilloses i el que farem de baixada.
Quan ja hem fet la contemplació i les fotos de rigor, tornem a desfer camí, amb molt de compte de que ningú es faci mal baixant i arribem un altra vegada al Coll Colomer, l'estany Glaçat i acabem de baixar al estany de Sobirans, on aprofitem per dinar.
Seguim el camí que fa el bucle pels estanys de Trebens, d'en Gombau, de Castellà, de les Dugues i finalment el del Viver, on acabem de tancar el bucle i retrobem el camí per on hem pujat al matí. Ara, només ens queda desfer-lo fins als cotxes.

Sortida circular, al tram dels llacs.
Distància recorreguda                15,6 Qm.
Desnivell acumulat                    927 m.
Temps efectiu, caminant             5 h. 41'

Enllaç al àlbum de fotos de Magrià