20151128

Coll de Teia (Albanyà) - Bassegoda - Serra de Corsavell - Coll de Teia

Sortida programada per a la Colla L'Isard, de Bescanó.
Avui, podem dir que hem fet una sortida 10 per la Garrotxa. Tant per la riquesa del recorregut i paisatge, com per la climatología que hem tingut i ens ha permès gaudir-la en plenitud.
Ens hem aplegat 12 caminants de la Colla, per anar en cotxes per autopista fins a Figueres Nord, per desprès agafar la carretera a Llers i Albanyà, pujant uns 7 km. de pista asfaltada, direcció Lliurona, fins al coll de Teia.
Comencem la ruta seguint la pista, direcció (O) Lliurona, durant quasi 900 m. Trobem un indicador i marques grogues direccionant-nos cap a St. Martí de Corsavell. Agafem un camí que surt a l'esquera de la pista i ens va baixant fins a la ermita de St. Martí de Corsavell. Bonica ermita romànica, de la que es coneix la existència des del any 1019, podent accedir al seu interior. Cal ser respectuosos i tornar a deixar-ho tot ben tancat, tal com ho hem trobat. Seguim camí marcat amb grog, que surt per la part de la façana de l'ermita i ens va pujant un altra vegada fins a trobar la pista asfaltada i el GR-11. La seguim uns 130 m. i desprès ja trobem la cruïlla indicada, marca GR-11 a la dreta, amb una pista de terra que surt cap a Bassegoda. Seguim aquesta, i uns 400 m. més enllà, trobem la font de Can Nou. Seguim i al poc ja arribem a la casa. Només passar-la, el corriol indicat cap a Bassegoda i com GR-11, surt a la nostra dreta, pujant a tocar de la casa pel seu darrera i ja nomès ens cal anar seguint les seves llaçades pujant fins al punt on tornem a trobar la pista que puja des de Can Nou al punt indicat com a "Sota Coll Bassegoda". La seguim - GR 11- cap a la dreta (NE) fins al Coll de Bassegoda, continuem uns 450 m. pel GR, per desprès deixar-lo i continuar per un camí que surt a l'esquerra (S) i ens va pujant fins al Pla de la Bateria. Anem seguint les marques grogues que surten cap a dalt el Bassegoda, fins arribar al seu peu. Fem la grimpada final i ja som a dalt amb una vista als 360º. La vista al nostre voltant és impressionant - des del mar per golf de Roses fins entreveure Girona, Banyoles, El Mont, Rocacorba, Cabrera, Aiats, Ferran, Bestracà, Coma Negra, tot el Pirineu,el Canigó, les Salines i l'Albera. Baixem desfent el camí i fent una drecera seguir marques grogues a la dreta de la pista - fins a Coll de Bassegoda i agafem al davant nostre, direcció (E) un camí molt ben marcat amb marques grogues, que va carenant la serra de Corsavell, passem pel Puig Escaleró i pel cim dels cingles de Can Nou i més endavant, quan ja tenim a la vista a baix i al davant nostre la carena, amb l'ermita de Sant Joan, el corriol fa un gir cap a la esquerra iniciant un descens amb forta pendent cap al Coll de Daina, rodejant la paret de pedra, cap a la seva base. Desprès del coll, el camí ja torna a ser més bo i passem pel Puig dels Moros i seguim camí fins a Sant Joan de Bossols, capella i antic santuari, datat del segle XV i habitat per un ermità fins a principis del segle passat. La capella, es visitable, tenint cura de tornar a deixar la porta tancada .
Ara ja només ens queda seguir el corriol marcat grog, que segueix direcció (E) i ens baixarà en forta pendent fins trobar una pista, que seguint-la a la dreta (S), ens portarà fins al mateix coll de Teia, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda        13,9 km.
Desnivell acumulat              887 m.