20151105

Costa Pubilla i la Covil, des de Campelles

Avui, hem pogut gaudir d'una bonica panoràmica des de la carena de la serra de Montgrony. El dia ha lluït fantàstic i ens ha donat molt bona visibilitat.
Sortim des del poble de Campelles caminant direcció (O) pel carrer Puigmal i desprès pel Passeig dels Llumaners, fins al coll Jovell, lloc indicat com a camí d'Itinerànnia (marcat amb pintura groga), aquí deixem l'asfalt, per agafar un camí que surt a la dreta, direcció (NO) i que comença a pujar cap al coll de l'Erola. Primer travessem una vegada una pista que puja cap al refugi Pla de Prats i seguim pujant cap al (NO), fins que arribem al Coll.
Aquí ja trobem la pista que anirem seguint desprès, primer però, seguim pujant pel corriol indicat amb pintura groga, fins que tornem a trobar la pista, i ara ja la seguim fins al Coll Roig. Quan hi arribem, fem un descans i esmorzem.
Continuem camí, seguin les marques grogues durans uns 500 m. per desprès deixar-lo i anar-nos decantant cap a la nostra esquerra (O), i pujar pel prat, fins al coll de la Bona. Tenim a la vista el Roc dels Llamps i comencem a pujar cap al (E) primer i desprès (NE), passant-hi i acabar la pujada fins al cim del Costa Pubilla (2.053 m.). Carenem cap al (E) baixant al Coll de Coma Ermada i tornem a enfilar la pujada fins al cim de La Covil.
Des de aquí, en lloc de seguir la carena, decidim girar cap al (NE) i començar a baixar per la vessant herbada, però sense camí definit, cap al refugi de la Covil, que tenim a la vista. De baixada, trobem antigues marques color taronja de un camí que possiblement puja al cim, des del refugi.
Agafem la pista que surt direcció (SE) per deixar-la a uns 280 m. desprès, i seguir camí poc definit al principi, que passa per sobre la cinglera, per anar baixant ja amb traça més definida i pintat en grog, fins al refugi de Pla de Prats, on fem una parada per dinar.
Seguim camí, baixant per la pista asfaltada que va a Campelles, fent dreceres per llocs on no hi ha camí, però que tenim a la vista la pista a baix i altres, on seguim corriol marcat al mapa Alpina. Anem fent tota aquesta baixada, fins arribar al fons de la vall. Desprès, la carretera va resseguint el perfil de la muntanya, amb molt poc desnivell, fins arribar al poble de Campelles, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda          18,2 Km.
Desnivell acumulat               974 m.
Temps efectiu, caminant      5 H. 30'

Enllaç a la traça        http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11319606

Enllaç al àlbum de fotos, de Joan