20151112

Dòrria - Cim de Coma Morera - Puig de Dòrria- Dòrria

Sortida des del poblet de Dòrria, direcció (NO) seguint el GR-11 que va seguint per la pista força estona. Encara que en algun moment, se'n surt per fer recorregut paral·lel, es millor seguir per la pista. Al poc de sortir del poble, la pista s'endinsa per un bosc de pi roig. Hi ha una primera cruïlla, amb una pista que baixa per la dreta, des de la Pleta de Dòrria. Seguim la nostra pista de pujada i desprès de 1,2 km. hi ha un altra cruïlla, la pista per on anem, segueix recta i un altra, surt a la nostra dreta, fent als pocs metres una contra-corba. Hem d'agafar aquesta de la dreta. A la corba,segons el mapa, segueix el GR cap a la Creu. Natros, seguim encara per la pista, uns 600 m. més, fins a un altra corba tancada. Aquí tornem a trobar senyal de GR que puja direcció (N) i el seguim. Al principi, hi ha marques a algun arbres, que anem seguint. Desprès, les perdem, però es tracta d'anar pujant i girant a (NO). Quan s'acaba el pinar, ja sortim al prat i tenim a la vista el Coll, amb la Creu de Meians. Fem un descans i aprofitem per esmorzar.
Ara, deixem el GR i agafem un camí que puja decididament direcció (NE) fins al cim de Coma Morera. Des de aquí dalt hi ha una panoràmica excepcional. Cap al sud, la serra de Montgrony. Montseny i fins i tot Montserrat i s'albira la serra de Montsant. Al oest, la Tossa d'Alp i el Cadí. Al nord les muntanyes de Andorra, el Puigpedròs, el Carlit, els Perics. Al est, la serra de Gorrablanc i el Puigmal.
Desprès de gaudir d'aquesta visió, reprenem la marxa seguint cap al (E) la tanca divisòria. pel Pla de les Salines, i seguint una mena de pista que va carenant, anem per la serra de Gorrablanc i ens arribem al Puig de Dòrria, punt culminant de la sortida (2.547 m).
Ara, retornem pel camí, direcció (O) i decidim fer la baixada per la conca de la Coma de Dòrria. El terreny està amb l'herba seca i es pot caminar força be, sobre tot desprès de salvar la part inicial de forta pendent. Anem baixant fins a fer cap a una pista que acaba allà on som.
Aconsello seguir aquesta pista, que no hi es al mapa Alpina que portem, direcció (O) fins a la Pleta de Dòrria, per agafar allà el corriol que baixa cap al refugi de Dòrria i a trobar la pista que ens portaria al poble de Dòrria. Al mapa, he dibuixat el que seria el traçat de la pista -existent - fins empalmar a la que ja hi es.
Natros, seguim la aventura, i des de el punt de començament de pista, decidim seguir baixant al dret, sense camí, cap a un altra pista que es veu més avall. Aquest tram no es tant bo com el que hem baixat des de la carena, perquè el matoll es més alt i no veus be on posar els peus. Anem baixant amb compte i passem per on surt un torrent. Finalment fem cap a baix la pista, que ara seguirem cap al (O) fins a estar a sobre el poble i baixem per uns prats al punt on hem deixat els cotxes.

Distància recorreguda         20,6 km.
Desnivell acumulat              1.082 m.
Temps efectiu, caminant     6 H.

Enllaç a la traça       http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11378322

Enllaç al àlbum de fotos de Joan