20151210

Pujarnol (La Cadena) - Biert - Rocacorba - Pla de Martí - St. Nicolau - Pujarnol (La Cadena)

Molt bonica sortida per la zona del Pla de L'Estany, fins a Rocacorba. Aquesta sortida va estar feta pels nostres companys, els de la colla Els Centpeus del Pirineu. El principal atractiu està en fer la pujada pel camí vell de Banyoles a Rocacorba, recuperat pel Centre Excursionista de Banyoles. Per cert, un camí preciós.
Deixem els cotxes a una zona d'aparcament a la vora de la riera Matamors, al davant de la pista que surt cap a Can Gelada. Cal advertir, que es aconsellable fer aquesta ruta amb una traça i gps, perquè hi ha zones on el camí està difícil de seguir, a més de la quantitat de cruïlles i corriols que hi ha. Es per això que adverteixo que amb la descripció que faig, pot ser insuficient per resseguir-la.
Sortim direcció a Can Gelada, hi passem i anem a buscar el Collet de Can Gelada. Aquí hi ha pal indicador. Hem de seguir la pista del mig que en principi va planejant direcció (O), desprès agafar un corriol que surt a l'esquerra i va baixant fins a la riera del Revardit . Aquí anem trobant fites. La passem, i a la pujada, hem d'estar atents perquè hi ha un indicador al pou de Can Mitjà. Deixem  el corriol i girem cap a l'esquerra, direcció (NE) per anar a veure el pou de Can Mitjà. Retornem al camí i anem seguint les fites i algun rètol de fusta indicant Rocacorba. Fem cap al pla de Biert.
Ara, agafem el camí de la dreta (O) i l'anem seguint durant 600 m. fins un punt on a la nostra esquerra surt un corriol indicat, entrat uns metres, cap a Rocacorba. Aquest tram, tenim d'estar molt atents a les fites que es van trobant, ja que el corriol es el camí recuperat i està el terra, força tapat de fulles i petites branques. Anem pujant i arribem a un punt on el camí es divideix (tots dos indiquen Rocacorba. Uns metres abans però, deixem el camí per baixar cap a la nostra esquerra (E) i anar fins al mirador dels Bufadors.
Retornem al camí i a la cruïlla, agafem el de la dreta, que ens segueix pujant fins al Pla de Martí. Ara, ja agafem el PR indicat i marcat, que ens portarà cap a Puig de Sou primer, i desprès al Santuari.
Baixem per darrera el santuari, pel camí de la escaleta fins a la Roca Barret, per desprès girar cap al (NE) i tornar al Pla de Martí.
Ara, seguim el PR que surt pel costat esquerra de la carretera (direcció Banyoles), i que ens portarà, paral·lels a la carretera, cap al Collet de Martí i anar baixant fins a Sant Nicolau. Aquí fem la parada per dinar.
Desfem uns pocs metres la carretera, fins al pla que hi sobre la ermita i a l'esquerra (E), agafem un camí entre falgueres, que ens porta al castanyer de Sant Nicolau. Anem seguint el corriol que ens porta pel costat de la carretera, més avall hi caminem un petit tros, per desprès seguir per l'esquerra el corriol un altra vegada. Ara, anem baixant, quedant-nos sempre la carretera a la nostra dreta, fins al Collet de Cal Negre, on hi ha un petit oratori. Segueix baixant i tallant la carretera fins arribar al Collet de l'Oratori o de Pujarnol. Agafem el camí direcció Pujarnol (E) i ens porta fins a la pista per on hem pujat al matí. Desfem camí fins als cotxes.

Distància recorreguda        18,5 km.
Desnivell acumulat             972 m.
Temps efectiu, caminant    6 h.