20151223

Sortida a l'Albera: Colera - Puig d'Esquers - Llançà

Aquesta setmana, per ser dijous, nit de Caga Tió, hem avançat la sortida a dimecres. També hem trencat la manera d'arribar a lloc, així que fem el viatge amb tren des de Girona a Colera i desprès de caminar, tornada des de Llançà a Girona.
Comencem caminant des del baixador de Colera, retrocedint cap al sud direcció al poble, que travessem de est a oest fins a la carretera N-260 que passem al altre costat i anem caminant pel curs de la Ribera de Molinàs -seca-, fins a Molinàs. Parada d'esmorzar.
Continuem pel camí senyalat cap a St. Miquel de Colera, que s'agafa a la primera corba desprès de Molinàs, al altre costat de riu i va pujant, portant-nos al Castell de Molinàs -en runes-, seguim el camí uns metres, per sortir a la pista que hem deixat a baix al riu. La seguim, sempre direcció Sant Miquel, durant quasi un quilòmetre i agafem un corriol que surt a l'esquerra, per pujar directament a Sant Miquel de Colera.
Desprès de la visita, agafem el camí -marca verda i taronja i també grog- que surt des de davant de la porta de la ermita, direcció (S) i que en pujarà fins al Coll de Sant Miquel, per acabar de pujar fins al Puig d'Esquers, on fem una parada per veure les vistes que hi ha als 360º.
Agafem la baixada pel corriol que surt cap al (SE) des de l'esplanada sota el Puig, passant pel dolmen, i anem a trobar la pista més avall. La travessem i seguim baixant cap al Coll del Llop. Ara seguim pista fins a Coll de les Portes, on hi passa una pista més principal, que ve de Llançà. La travessem, passem les portes i agafem un camí indicat com a Sant Genís. El seguim i fem cap fins a les restes de la ermita, on fem parada per dinar.
Per darrera l'absis -es el que en queda de la ermita - baixa el camí que seguirem fins a baix, a la riera de Madres, que ens portarà a l'entrada de Llancà, on ja anem a buscar la estació per agafar el tren.

Sortida de travessa.
Distància recorreguda         18,4 km.
Desnivell acumulat               659 m.
Temps efectiu, caminant     4 H. 49'

Enllaç a les fotos de Joan

Enllaç a les fotos de Pere