20160102

Joanetes - Ganxos Nous - Les Olletes - Els Castellets - Joanetes

Comença un nou any i l'estrenem amb aquesta bonica, curta, però exigent sortida per la zona del Puigsacalm.
Sortim des de Joanetes, pujant pel camí  a les Olletes, que deixem desprès d'un 150 m., per anar a trobar el de pujada als Ganxos. Anem pujant seguint el ben marcat camí i passem pel puig Sadevesa, puig del Soi i la bassa de Can Guilla, i arribem al Barret. Aquí decidim fer la pujada pels ganxos Nous i enfilem la canal. Desprès d'una grimpada, ens arribem a dalt el mirador, amb una esplèndida vista a tota la vall i a la serralada de Llancers.
Continuem cap a Santa Magdalena i agafem la pista que surt cap al (SO) fins arribar a la cruïlla de pujada cap al puig dels Llops, la pista que continua cap al camí dels matxos i salt de Sallent, i a la nostra dreta el corriol que baixa cap a les Olletes. L'agafem i anem baixant fins arribar-hi.
Seguim el corriol durant uns 180 m. més i a la dreta es veu un corriol que surt pujant direcció (O). Hi ha una marca a un faig de color groguenc. Desprès a un altre en hi ha un altra amb la creu de no seguir (es la de Itinerànnia, del camí que deixem). Cal seguir aquest corriol, que va pujant en flanqueig per la fageda i arribem a la canal Curta, on veiem el punt de entrada a la canal per pujar cap al punt culminant dels ganxos, per on hem passat abans. Seguim el corriol i de seguida arribem al coll del Forn.
Seguim el corriol, direcció (O). Trobem un camí que se'n va cap a l'esquerra, hem d'enfilar, pujant el camí cap a la dreta fins arribar a un pla, on anem a buscar el corriol de baixada pels Castellets. Segons mapa, el camí aniria baixant resseguint la carena. De fet, hi baixa pel costat esquerre, al principi ben definit, però en entrar a bosc, es perd ràpidament per la quantitat de fullaraca que hi ha al terra i perquè es un camí poc freqüentat.
Si no es porta una traça de gps, millor no baixar per aquest camí.
Anem seguint la traça i baixem confiant totalment amb ella, perquè del corriol, només se'n veu algun rastre de tant en tant. Finalment, ja anem a trobar el camí PR de Itinerànnia (Joanetes-Les Olletes), molt bonic i ben traçat. Girem cap al (O) i el seguim, passant a la vora del mas Roure, el mas Poc, la Planota i finalment arribem a Sant-romà, on hi ha força bestiar pel voltant. Seguim camí avall fins a sortir a Joanetes, on hi ha els cotxes.

Distància recorreguda         9,6 km.
Desnivell acumulat              783 m.