20160130

Les Planes - El Far

Molt bonica sortida a la zona de Les Planes d'Hostoles.
Deixem els cotxes al costat la carretera C-63 direcció Olot. Abans d'arribar al poble de Les Planes d'Hostoles, s'hi troba a ma esquerra la fabrica d'embotits Monter. Només passar-la, a ma esquerra de la carretera, hi ha una zona on es poden deixar els cotxes.
Caminem cap a la entrada de la fabrica i passem pel seu costat per una pista, cap al darrera, direcció a la riera. Passa a esser corriol i el seguim fins que ens porta al Gorg de Sta. Margarida. Es un paratge molt bonic, amb un salt d'aigua, on el corriol hi passa pel darrera, per anar al altre costat. Anem a buscar un corriol que s'enfila per una forta pendent direcció sud i a dalt, segueix a la dreta (O), per anar a buscar la Via Verda, que seguirem a la dreta (NO), durant uns 400 m., sense arribar al final de la recta. Deixem la via verda i continuem per un corriol a mà esquerra, poc després trobem una pista que seguirem a ma dreta (O) gairebé 500 m. per agafar un camí que s’enfila molt decididament passant per les cases de la Serra i de la Costa. Desprès de passar La Costa, sortim a una pista, que seguim en la mateixa direcció que portem (SO) i desprès (S) fins a trobar un rètol que indica el "Roure". Girem a l'esquerra pujant (SO) i ja veiem al davant nostre l'imponent roure de la Xoriguera, catalogat dintre dels arbres monumentals dels Parcs Naturals de Catalunya.
Tenim a la vista, al (NO) la casa de la Xoriguera, on ens hi dirigim, pel corriol que hem de deixar al costat per salvar zones humides del terreny. Continuem fins arribar a la casa de la Xoriguera, aquí comença un camí amb marques vermelles que s’enfila primer direcció (SO) i desprès (S) pel mig de la fageda i va a sortir al camí que ve des de Sant Martí i molt a prop ja del grau de Santa Anna. Seguim a la dreta fins al Grau de Santa Anna i l’ermita del mateix nom. Ara, seguim per la carretera, a l'esquerra, direcció al Far, on encara hi queda boira, que ens impedeix de veure tot l'espectacle de la seva situació privilegiada.
El camí de tornada, el desfem per la carretera, fins arribar quasi a 50 m. de Santa Anna, girant a la dreta per un camí marcat com a PR (blanc/grog) i que baixa pel grau de Sant Martí, fins a trobar el camí que puja des de S. Martí cap al grau de Santa Anna, més avall de per on l'hem trobat de pujada. Desprès fem la baixada per un camí molt perdedor, que si no es porta la traça al GPS, aconsello de fer la tornada pel mateix lloc per on hem pujat. Es per això que no vull fer cap explicació perquè es molt fàcil de perdre'l.

Distància recorreguda        15,2 km.
Desnivell acumulat              985 m.