20160107

Sadernes - Baumes d'Uja - Sant Marc - Talaixà - Sadernes

Bonica i complerta sortida la de aquest dijous per la zona de Sadernes.
Sortida des del últim aparcament habilitat dintre la vall. Comencem a caminar per la pista, direcció nord, fins a trobar, desprès del tram restaurat per la caiguda de la màquina, el desviament a l'esquerra, que baixa cap al pont de Valentí i Ca la Bruta. Seguim caminant direcció nord per l'altre costat de riu, deixant a l'esquerra, el camí que puja cap a Grau de Sadidorta, seguim camí fins a trobar l'indicador del camí que puja a l'esquerra com a "Talaixà". El seguim i comencem a pujar fins que trobem la pista nova cap a la Quera. Seguim per la pista, a la dreta, fins a trobar més amunt i a dalt nostre, la casa, que ha quedat amb procés parat de restauració. Anem fins a trobar el GR-11 que ve des de la casa, direcció al Salt de la Núvia.
Natros, travessem aquest camí i seguim un corriol que puja al davant nostre. Al poc de començar a pujar, ens despistem i deixem el corriol a la nostra esquerra. Corregim per dintre bosc, fins tornar a trobar-lo i ens va pujant fins a coll Joell. A partir d'aquest punt, el corriol fa baixada fins a les Jaces Velles, punt per on puja el camí des del Molí de Sant Aniol. Ara, el corriol comença a pujar direcció (NO) fins que trobem al Escaler, el corriol que puja des de Can Barrufa. Seguim pujant pel corriol, que ressegueix el perfil de la muntanya, fins a un punt on planeja i ens acosta fins a les Baumes d'Uja.
Desfem aquest tros de camí, per seguir el corriol que puja direcció (O). Hi queden rastres d'una pintada vermella i alguna que altra fita de pedra. Es pot seguir i va pujant fins arribar a un coll. Ara, cal seguir les marques grogues, del camí que en pujarà direcció (O) fins a la vora del coll de Sant Marc, i des de aquí, primer direcció sud i desprès oest, a dalt el pic. La descripció de la vista a 360º es resum com a espectacular. Des del Pirineu, a marina, l'abast es molt extens.
Desprès de regalam-se aquesta estona allà dalt, baixem seguint el corriol, que des del cim surt direcció sud fins arribar al coll de l'Arç. Anem seguint les marques grogues de Itinerànnia, direcció (SE) per anar baixant pel Pla Magre, Pla d'en Quera, pujant del Llop i arribem fins a la vora de can Cortal, on el camí fa un queixal cap al oest, al anomenat pas de Cavall, per desprès tornar a girar a (SE) i ja al poc, arribem a Talaixà. Fem parada per dinar a Sant Martí.
Continuem, direcció al refugi CEO i coll de Talaixà, per agafar el camí que baixa des del coll, direcció est, fins a la pista de pujada a la Quera, per on hem passat al matí. Ara, ja només ens queda desfer camí fins als cotxes.

Distància recorreguda           17 km.
Desnivell acumulat                1.265 m.
Temps efectiu, caminant       6 h. 45'

Enllaç a la traça       http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11907071

Enllaç a les fotos de Pere  goo.gl/photos/XdwTmXrytEieGQAW7

Enllaç a les fotos de Joan