20160204

Sant Pau de Segúries a Sant Antoni i Puig de Dot

Sortida des del davant del càmping del poble, on deixem els cotxes
Anem a buscar la carretera asfaltada que va a la Vall del Bac i al entrador de El Mariner (una gran casa rural que hi ha a ma esquerra), surt el camí que puja al costat esquerre de la carretera i que va amunt fins a uns prats, on anem a trobar al altre costat un camí que va pujant (marques vermelles), passem pel Pla d'en Puig i arribem a la Collada del Faig, on trobem una fageda molt bonica, per on anem passant seguint les marques vermelles pintades als arbres. Arribem al Coll d'Aura, fem un gir a l'esquerra i seguint les marques del camí, arribem a uns prats, on ja tenim a la vista la Collada del Sitjar, anem travessant el prat fins arribar-hi.
Seguim uns 150 m. direcció est, el camí i fem un gir a nord, pujant per un empedrat que ens porta al Coll de l'Alec. Nosaltres, ara girem a l'esquerra (O), per anar cap a la Collada del Remei i un poc mes enllà, direcció nord, arribem a la Collada del Sivilla.
Aquí seguim pel PR, que surt direcció NE. i anem seguint el camí (marca vermella) amb bones vistes a la vall de la riera de Bolòs. Passem per les Portelles d'en Pitança, veiem el Coll Roig uns metres avall i arribem al Pla de la Brossa, per on puja la pista cap a Sant Antoni. La travessem i entrem al prat, on direcció oest, agafem el camí de pujada a Sant Antoni, marcat amb color grog. Anem seguint el camí de pujada fins al Coll de Sant Antoni, deixant a la nostra esquerra el Clot de la Gorda. Pugem a Sant Antoni Vell girant a la dreta i seguint el corriol fins a dalt. Desfem el camí fins al coll i seguim cap a Sant Antoni, on arribem en uns 10 minuts.
Aquí a dalt, la vista es espectacular, es domina rodejant l'església una vista de  360º a Sant Pau de Segúries, Camprodon, Llanars, La Roca, Molló, Costabona, Bastiments, el macís del Canigó, etc.
Baixem de Sant Antoni, cap al Pla de Bonaire, on sortim de la pista i direcció SE anem a baixar pel camí que passa pels Castellets i va a parar al Collet del Sivilla, desfem camí cap a la Collada del Remei i aquí, direcció sud, comencem a pujar seguint les marques de color blau, cap al Puig de Dot, per desprès baixar per l'altra vesant i seguint les mateixes marques, anem a parar a una pista de desemboscar. Seguim el corriol amb les marques blaves i anem baixant fins arribar a la vora de can Salelles, on parem per dinar.
Ara, baixem a  la pista PR C-188 i la seguim direcció Sant Pau. Anem seguint les marques direcció sud durant uns 1.270 m. per agafar una pista que surt a la nostra esquerra pujant i amb marques de PR. Aquest camí va a parar a can Mariner, per tornar a sortir a la carretera per on hem passat al inici de la sortida. Ja només ens queda desfer camí fins als cotxes.
Aquest últim tram es pot fer també seguint la pista principal - que natros hem deixat per agafar la pista de l'esquerra - i anar baixant direcció a la carretera, seguint el PR C-188 fins a Sant Pau.

Distància recorreguda        17,6 km.
Desnivell acumulat              860 m.
Temps efectiu, caminant     5 H. 14'

Enllaç a la traça     http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12194179

Enllaç al àlbum de fotos de Joan.