20160310

VILADRAU - MATAGALLS

Avui, la sortida, a més del bonic i variat paisatge i el camí tant bonic de pujada, la cirereta al pastís ens la posa la neu que hem trobat a partir de la cota 1150.
Punt de sortida, carretera de Viladrau a Seva. Desprès de 1,5 km. arribem al aparcament del Restaurant La Solana de Molins, on deixem els cotxes.
Sortim des del mateix aparcament, girant i baixant a l'esquerra i passem per una portalada. Desprès de uns 900 m. agafem un camí que surt a la nostra esquerra, que va a la masia Els Molins, passant per el davant de la casa. Uns pocs metres mes enllà, agafem un corriol indicat cap a L'Erola i Sant Segimon, passant pels camps del Castanyer, on hi ha exemplars centenaris d'aquesta espècie d'arbres. Anem seguint el corriol, sempre en direcció a l'Erola. Anem a sortir a la pista principal que hi va. Quan arribem a la vora de Can Bosc, a l'esquerra surt una pista que seguim direcció (NE) i desprès sud i est fins a trobar una cruïlla, per la zona de La Miranda, on surt un camí a la dreta, direcció (SO) seguim aquest camí menys fressat (hi ha zones on està un xic embrossat, però si pot passar), per anar a trobar el camí que puja des de L'Erola. Aquest camí puja pel costat del torrent i també entre els castanyers centenaris i està molt fressat, amb fites. Sortim mes amunt a un corriol que ens ve des de la esquerra, agafem direcció cap a la dreta i ens porta al Pla de Malataup, on aprofitem per fer un descans i esmorzar.
Seguim pujant ja pel camí completament nevat, direcció sud i desprès (SO)  està marcat amb fites i color vermell, que guanya ràpidament altura fent llaçades entre mig de la fageda. Qua ja hem pujat fins al Collell, el camí gira seguint el perfil de la muntanya direcció sud fins a la conca, per on baixa un rierol fent petits salts. Passem al altre costat i seguim pujant ara cap al oest i el camí ens porta fins al Coll d'Ordials.
El camí segueix pujant direcció sud, ara ja més definit, fins a dalt a la carena dels Salavarders on anem girant cap al sud est, tenim a la vista la creu del Matagalls, fins arribar-hi. Per aquesta zona, la neu ja està més ventada i es pot caminar perfectament els 200 m. de desnivell que ens quedaven per fer el cim.Aprofitem per fer una bona guaita des d'aquest punt tant privilegiat i fem les fotos de grup.
Baixem direcció oest i desprès girant nord oest cap al Pla de les Saleres Velles, Collet de la Font, Pla dels Ginebres, Coll Saprunera, baixant fins a tenir a la vista sota nostre Sant Miquel dels Barretons, girem al oest, seguint un corriol marcat amb pintura blau que ens baixa a la pista, a la vora de Sant Segimon. Abans d'arribar-hi, a la nostra esquerra baixa un camí marcat com a GR. Hi trobem bastants pals indicadors de baixada, direcció nord i entre fagedes, l'anem seguint i baixem cap al Collet del Estornell, aquí el corriol gira cap al est i ens baixa fins al torrent de l'Oratori. El creuem, pugem un petit desnivell i seguim planejant fins al Oratori de Sant Camil de Lel·lis. El camí està marcat amb pintura vermella i verda, groga i algun punt amb blau, ens baixa per la Castanyeda Gran de Can Gat, on hi ha exemplars extraordinaris, fins arribar a la Mare de Déu de l'Erola, on aprofitem per dinar.
Seguim camí direcció nord, pel costat de l'ermita, fins arribar més avall a can Bosc, on en aquesta ocasió no veig brollar la font d'aigua. Seguim baixant direcció nord, seguint el camí que va a sortir a una pista que passa pel costat dels Plans de Baix, aquí fem un gir al est, agafant un corriol que adreça el trajecte, sortint un altra vegada a la pista i uns pocs metres mes enllà tanquem el cercle de la volta i desfem camí fins als cotxes.

Distància recorreguda       17,8 km.
Desnivell acumulat            1.021 m.
Temps efectiu, caminant   5 H. 52'

Enllaç a al traça           http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=12529545

Enllaç al àlbum de fotos de Jordi