20160323

OLOT: Muntanya de Sant Valentí - Serra de Sant Miquel del Monts i ermites Sta. Margarida, St. Miquel i St. Andreu

Bonica sortida pels voltants de Olot. Avui la Colla, ha quedat molt reduïda per la setmana Santa, algunes companyes, fent caminades per Mallorca i a altres, els hi toca fer de avis per les vacances. Deixem els cotxes a darrera la deixalleria de Olot a la vora de la carretera a la Canya.
Comencem a caminar direcció oest, creuant la carretera i baixant cap al Riudaura, passant al altre costat i pujant per una pista seguint marques de color grog -camí Itinerànnia-. Quan arribem a la vora de la casa l'Esparc, girem cap a l'esquerra, girant cap al sud i seguim pujant, fent el camí un gir cap al nord, sempre seguint les marques grogues. Quan som a la cota 625, a ma dreta surt un corriol que ens puja al oratori de San Valentí, amb unes vistes espectaculars a sobre de Olot. Baixem per la part oest i anem a tornar a trobar el camí d'Itinerànnia, que seguim direcció (SO) i desprès oest, fins arribar a la casa anomenada Ventolà. Aquí deixem el camí de marca groga i agafem a ma dreta un corriol, pel costat de un filat rodejant la casa i baixant per l'altre costat, fins a trobar un filat i poc més enllà, una porta de fusta, que ens obre un corriol amb alguna zona bruta, que ens porta un altra vegada al camí de marca groga, hem de creuar al altre costat i seguir-lo baixant direcció (NO), anant a parar molt a la vora de la casa rural indicada com a Bellver, seguim baixant per una pista i més avall, el camí agafa corriol a l'esquerra (SO) i passem el rec del Colomer i anem a parar a la casa La Coma. El camí passa entre la casa i l'estable de vaques que hi ha abaix. Aquí agafem la bifurcació de la dreta, que ens porta cap a la casa El Pujals. Abans d'arribar-hi, girem cap al oest, passant una tanca de filat i entrem a prats, per on baixem fins a la carretera, que seguim cap al oest fins arribar a Santa Margarida de Bianya, on fem un descans. Aquí ens trobem amb l'altra colla de caminants de Girona, coneguts alguns d'ells i el nostre company de Colla, Antoni, que surten sempre els dimecres.
Desprès, agafem la carretera que segueix pujant direcció cap a la casa rural El Guitart, passant pel mig i anant a buscar la part de darrera, on hi ha el corriol marcat cap a Sant Miquel del Mont. El camí està fresat i es una pujada constant, fent llaçades, fins arribar a dalt a la pista que ve des de la Colla del Bastons fins a la torre repetidora de tele-comunicacions. Seguim la pista i més amunt, agafem a ma dreta un corriol que ens puja directament a Sant Miquel del Mont, el punt més alt de la nostra sortida.
Seguim camí cap al est per un corriol que ens va baixant. Trobem una fita i un corriol que baixa cap a l'esquerra. Seguim recte i a continuació trobem una porta indicada cap a St. Andreu del Coll i més endavant hem d'apartar uns arbres caiguts al camí. Seguim baixant pel corriol, fins a trobar un altre de més principal on he de girar a l'esquerra, direcció (NE). Anem planejant fins a trobar una cruïlla indicada amb rètols. Hem de seguir el de direcció Olot i St. Andreu i el camí ens baixa per una zona de prats fins a trobar la pista que va a la casa el Saiols. Seguim pista avall fins arribar a l'ermita de Sant Andreu del Coll,
El corriol, segueix per sota la tanca de pedra que hi ha a la cara sud de l'ermita, direcció est, baixant a trobar una pista, que seguim cap avall i ens porta fins al Castell del Coll. Seguim baixant i trobem un pal indicador de Itinerànnia. Seguim la indicació (La Canya 1 h. 50 min.), cap al est. Tenim a la vista Can Ventolà, a la part alta dels camps. Passem a la vora de Can Joanet i quan la pista gira a nord, agafem un corriol a la dreta (NE) que ens passa per uns prats fins a trobar un camí que baixa ràpidament. Passem per la vora de Ca l'Anton i seguim baixant cap al est i més avall girem cap al sud i quan ja som força avall torna a girar cap al est, fins que tenim a la vista la casa de el Terrat, aquí hem de fer un gir al nord i anar seguint fins a la casa. Abans d'arribar al pati, hem de baixar pel seu costar i vorejar-la per baix, seguint el corriol que ens baixarà fins al Ridaura, on parem a dinar. Anem seguin per la pista fem cap a la carretera, des d'on ja tenim a la vista la deixalleria i arribem als cotxes.

Distància recorreguda        15,2 km.
Desnivell acumulat              815 m.
Temps efectiu, caminant     4 h. 46'

Enllaç a àlbum de fotos de Pere