20160414

XXXVI Marxa de la Vall de Bianya

Avui, amb els companys de Colla, hem decidit de refer el circuit de l'edició d'aquest any de la Marxa de la Vall de Bianya. Normalment, aquests tipus de sortida, solen tenir indrets redescoberts i que convé seguir per poder gaudir-los. Ha estat un total encert, doncs encara que un pel llarga i amb desnivell acumulat, el poder caminar entre les immenses fagedes que avui hem travessat, ha estat una experiència totalment gratificant.
Sortida des del baixant de la C-26 per anar a la casa de La Ferreria. Deixem els cotxes abans de travessar sota la carretera. Comencem caminant pel prat direcció (NO) i passant prop de una casa immensa i restaurada (El Serrat de Sant Ponç). Anem a buscar la pista d'accés a la casa i la seguim cap a l'esquerra (oest) fins a tornar direcció al túnel de Collabós. Abans d'arribar-hi, agafem un camí que surt a la dreta i quan fa un corba pronunciada cap al sud, deixem aquest camí i enfilem un camí que puja seguint les marques pintades en grog, del conducte de gas, primer direcció oest i desprès sud. Aquest camí ens porta fins a dalt el coll de Collabós.
Quan som al coll, hem de girar a l'esquerra (SE) i desprès sud pel camí que passa planejant per la part baixa del Puig de la Caritat. Trobem una cruïlla i hem d'anar per l'esquerra i desprès d'uns 400 m. més, girar a la dreta i anar baixant, direcció sud, fins a una pista. La seguim a l'esquerra (est) uns 250 m. i arribem a una cruïlla. Seguir a la dreta per la pista uns 100 m. i desprès girar a la dreta (SO) i anar pujant fins a trobar el PR C-60 (pista), que travessem i seguim pujant pel corriol direcció sud. Quan hem pujat uns 20 m. de cota, per sobre la pista, hem de girar a l'esquerra, per anar planejant i uns 200 m. més enllà seguir a la dreta i al proper trencant, també a la dreta. i seguim pujant direcció sud i (SO), cap al Pla de les Basses, on seguirem cap a la dreta el corriol, que primer fa pujada i desprès planeja, passant per sota del Puig de Castelltallat, on veiem el camí marcat que hi puja. Seguim cap al oest i anem fent forta pujada cap al sud per unes fagedes precioses.
Arribem a una cruïlla, quan ja casi som a dalt la pista. Hem de girar a la dreta i quan toquem la pista, girem a l'esquerra planejant pel Pla de la Collada durant uns 300 m. i seguim a la dreta (S) per fer una forta baixada fins una pista que hem de travessar i agafar corriol cap a la dreta, baixant fins a trobar una pista que hem de seguir a la dreta uns metres per desprès agafar un corriol que puja cap a l'esquerra fins a trobar una pista. Aquí girem a l'esquerra i ens portarà a la Collada de Santigosa. Travessem la carretera i al altre costat, pugem per un camí que enfila el llom de la muntanya, direcció sud i ens porta al Coll de Comaformosa, on trobem el PR C-59. El seguim cap a l'esquerra (E) i anem a parar al Collet de'n Roca, on seguim recte (SE) fins al Puig d'Estela.
Baixem per l'altre costat del Puig, seguint un filat, fins un punt que hi trobem porta de pas, pes baixar ràpidament fins a trobar una pista que seguirem uns 250 m. i agafar  a la dreta, un corriol que baixa per una fageda molt bonica fins a trobar un altra vegada la carretera a Sant Joan de les Abadesses. La travessem girant a l'esquerra i a 50 m. baixem a la dreta per un corriol pel mig de la fageda, que va a trobar el camí d'Itinerànnia que ens portarà a Santa Llúcia de Puigmal.
Seguim pista avall (N), PR C-60 fins arribar al torrent, on hi ha els gorgs i salts d'aigua. A aquesta corba mateix, s'enfila el PR que seguirem fins al Coll d'Aulinencs i que ja no deixarem fins arribar a La Ferreria, on al altre costat, tenim els cotxes.

Distància recorreguda        19,8 km.
Desnivell acumulat              1.112 m.