20160512

Cala Montjoi - Cap de Norfeu - El Paní - Cala Montjoi

Avui, em encertat el pronòstic del temps i ens fa un dia esplèndid per caminar a la costa. Un bon sol, el dia net i clar, una brisa suficient per evitar la calor i...... una bona caminada.
Deixem els cotxes a la Cala Montjoi i seguim la pista pel costat del tancat del càmping direcció (SE), arribem a la Punta de la Galera i en lloc d'anar a buscar el camí de ronda, seguim la pista. Quan ens adonem, agafem un baixant per anar a trobar-lo i el seguim. Passem per la platja de la Pelosa i seguim el camí vorejant mar. Desprès de passar la casa Raola, el camí de ronda segueix, però natros el deixem i ens enfilem cap a munt (E), seguint-ne un altre que ens porta a tocar la pista que va a Cala Jóncols. Sense arribar-hi i abans de passar una porta que hi ha, agafem el corriol que segueix pujant a la dreta (SE) i ens portara a la Torre de Norfeu. Seguim el corriol que va fins a la punta, per fer la parada del esmorzar i gaudir de la bona vista a mar i costa, que tenim.
Seguim el corriol i anem a veure la barraca dels Palauencs, una construcció de pedra seca a mitja pared que hi queda. Seguim i donem la volta a la punta i comencem a desfer camí. Deixem a la nostra dreta, una tanca de fusta i un camí que tindríem d'haver agafat per anar cap a les Ermites (baumes tapades a pedra seca). Com ens hem passat, agafem un corriol que baixa en diagonal i que també ens hi porta.
Desprès de veure la construcció, seguim el camí que ens portarà fins a la pista que va a cala Jóncols, al lloc per on ens hem anat cap a la punta del Norfeu. En aquest punt, agafem el corriol que baixa per la dreta de la pista (NE) i que ens portarà fins a la Cala Jóncols. Ara seguim la pista que hi arriba pel costat del càmping, durant uns 350 m., fins a trobar a ma dreta un camí amb marques de color vermell i verd i que passa pel costat d'una porta de ferro que barra el camí. Passem al altre costat i comencem a pujar, seguint el camí marcat, fins a trobar Sa Cruïlla (cruïlla de pistes), on fem un petit descans.
Ara seguim la pista cap a la dreta, girant a nord, on hi ha pintades velles de GR i més endavant en veiem també del color vermell i verd. Seguim aquesta pista durant 1,2 km. on trobem un camí que surt cap a l'esquerra i va pujant. Passem a la vora d'unes construccions en runes i arribem al Coll de sa Cruïlla. Aquí el camí gira cap a NO i es troba alguna pintada de color grog. Anem veient asomar per dalt la carena, les antenes del Paní. El camí va pujant, deixant-les a dalt, a la dreta. Un poc més enllà del Pla des Sanços, deixem aquest camí (que segueix pujant, cap al Coll de Paní) i agafem un corriol que surt planejant a l'esquerra, que passa per sota el mas de'n Patiràs i a la vora del mas de'n Figa i la font del mateix nom. El corriol s'enfanga amb l'aigua que s'escorre de la font. Segueix tot el contorn de la muntanya i anem a sortir al Pla de la Socarrada, per agafar una pista cap a l'esquerra (S), que torna a estar marcada amb color vermell i verd, i anem seguint-la, ja de baixada.
Parem a dinar a sota uns pins i desprès seguim la baixada per la pista, fins a trobar una cruïlla, on hi ha un pal indicador. Agafem el camí a la dreta -oest-, indicat com Roses per Montjoi. Sense deixar-lo, aquest camí ens baixa fins a la cala Montjoi, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda           18,9 km.
Desnivell acumulat                703 m.