20160518

Gandesa - Puig Cavallé - La Fontcalda - Bot

La sortida, forma part de la estada de 3 dies als Ports, de la Colla Caminants dels dijous. Aquest any, hem format un grup de quinze. Hem fet nits, igual que altres anys, al Hotel el Salt, de Valderrobres i cal destacar com sempre, la bona acollida que ens han fet els seus propietaris i amics, la Helena i Antonio.
Totalment recomanable, si teniu la oportunitat de fer una estada a aquesta bonica població, cap de Comarca del Matarranya.

Per la planificació de la sortida cal deixar un cotxe a l'estació de Bot (Via Verda) i començar des de Gandesa. Avui, el nostre company Marc, ja ha deixat el seu vehicle al matí i ens ha esperat al punt d'inici.
Sortida des de la carretera vella que va de Gandesa a Bot. Als pocs metres, agafem el camí a l'esquerra, direcció (S), marcat com PR. Quan ja portem una estona pujant per aquest camí, cal estar atent a una fita que hi ha a ma dreta, per on cal seguir el corriol que puja fins a Puig Cavalle, cota 707 i punt més alt de la sortida.
Baixem del Puig i seguim el PR i marques blaves i fites, primer direcció (SE), anant crestejant, més endavant a (S), seguint el perfil de la muntanya i baixant i desprès pujar fent un gir a (NE) fins a dalt un coll. A partir d'aquí anem baixant per un corriol que més avall, canvia de vesant i gira al (E) per acabar de baixar cap al Mas de'n Torner, on hi ha un dipòsit d'aigua.
Aquí hi ha dos opcions o baixar pel GR 7-1 que es camí, o seguir fins a la carretera de la Fontcalda.
Avui, decidim de baixar seguint el GR (camí vell de Prat de Compte a Gandesa - ara, també forma part del recorregut Camí de Sant Jaume) que ens baixarà fins al fons de la vall . Seguim la vall fins trobar el riu Canaleta i agafem el corriol  direcció a la Fontcalda. Passem per unes gorgues molt boniques del riu fins arribar al Santuari, on fem un descans.
Passem al altre costat de riu i pugem uns metres fins a trobar la Via Verda, que agafem cap a la nostra dreta (NO) seguint-la i passant pels túnels, fins a Bot, on hem deixat el cotxe. Val a dir, que quan ja som a sota de l'ermita de Sant Josep, abandonem la via verda, per fer drecera pel camí que surt a l'esquerra i que ens baixa al fons de la petita vall i una vegada creuat el riu de Gandesa, pugem a trobar la via verda i ja estem al poble, on anem a dinar.

Sortida de travessa
Distància recorreguda           14,2 km.     ,
Desnivell acumulat                542 m.
Temps efectiu, caminant       4 H.

Enllaça a la traça    http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13401282

Enllaç a fotos de Joan

Enllaç a a les fotos de Mercè