20160604

Palau Saverdera - Serra Verdera - St. Pere de Rodes - Mas Ventós -

Avui, la sortida prevista des del Coll d'Ares, l'hem tingut que anular per les previsions de mal temps que hi ha a la zona.

Per fugir de les zones on el temps es pot complicar més aviat, hem decidit de fer aquesta sortida propera a la costa, però amb certa exigència i molt bones vistes a les dues vesant de la muntanya, anomenada Verdera o de Rodes. El que no hem previst es la boira enganxada a la muntanya, que no ha trencat fins que hem arribat al Castell de Sant Salvador de Verdera.
Sortim des del poble de Palau-Saverdera direcció est, seguint un camí marcat amb pintura groga i que va cap al Mas Fumats. Arribats a l'urbanització, anem seguint cap al est, pel carrer Catalunya i finalment el carrer Eivissa, que no te sortida. Arribem a una placeta, on hi ha una caseta de garatge al davant nostre. Per agafar el camí passem pel costat esquerre de la caseta i a pocs metres, ja agafem un camí que puja des de la carretera de Roses a Cadaqués i que també està marcat amb pintura groga. Passem per darrera la tapia de l'ultima casa de l'urbanització i enfilem per l'esquena de la muntanya que puja al Puigsaquera. Abans d'arribar-hi, a un petit coll on hi ha una cabana metàl·lica, ens parem a descansar i esmorzar. Desprès seguim cap al Puigsaquera i pugem cap al coll de la Jacona.  Observo unes noves marques, pintura vermella i verda, amb indicacions de "ruta dels 4 refugis de la tramuntana", que son nous per mi. De fet ressegueix el mateix camí marcat amb pintura groga, que va seguint per la carena. Acabem de fer la pujada cap al puig de Queralbs, des d'on hauríem de tenir visió a les dues vesant de la muntanya, però avui per la boira espesa que hi ha, no veiem res.
Anem seguint la carena i al cap d'una estona, trobem una cruïlla indicada com a baixant per la vesant est, cap al poble de La Selva de Mar. Natros, seguim direcció nord, cap al cim de Roda. Desprès ens queda a sota un petit coll, on també hi ha indicat un camí cap al vesant oest, per anar cap a Palau. Seguim la nostra direcció i acabem de pujar al Castell de Sant Salvador. Per sort, quan hi arribem, la espesa boira es comença a trencar molt ràpidament i ens permet gaudir de les esplèndides vistes als 360º que hi ha des d'aquest privilegiat mirador.
Fem la baixada pel camí cap a Sant Pere de Rodes. Avui dissabte, hi ha força gent fent la visita al monestir, que també aprofiten per pujar cap al castell. Trobem grups de pujada, que no saben ven bé on van, però alguns esbufeguen força. Arribats al monestir, fem una parada per descansar una estona i seguim camí cap a Sta. Helena. Quan hi arribem fem una ultima ullada al litoral Mediterrani i seguim cap a Mas Ventós.
Fem un volt per les seves instal·lacions i ens apropem al mirador, que ens ofereix una panoràmica del Alt Empordà. Desprès, seguim la pista que ens durà fins a Sant Onofre, on aprofitem per dinar. Seguim el camí amb la marca groga, que ens anirà baixant cap a Palau Saverdera, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda        15 km.
Desnivell acumulat              771 m.
temps efectiu, caminant       5 h.

enllaç a la traça                   http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=13621511