20160720

Pirineu Central - França: Volta al Peyreget, a la vora del Midi d'Osseau

Dimecres 20/7. Dia que comença amb sol i algun núvol, però quan sortim del hotel ja deixa entreveure un canvi ràpid. Passat Portalet, deixem el cotxe al aparcament al costat de la carretera que hi ha més avall.
La vista d'aquesta vall de pasturatge es molt bonica i només passar Portalet, ja tenim a la vista el Peyreget i al seu costat el Midi d'Osseau.
Agafem el camí senyalat, cap al refugi de Pombie. Primer per la part plana de la vall, direcció NO., ens apropem a una cabana de pastors, que passem per la seva vora, anem pujant i el camí ja es veu molt definit, que comença a pujar fent llaçades.
Uns metres abans d'acabar de pujar al Coll, ens decantem a l'esquerra, per anar a trobar el sender que dona la volta al Peyreget pel seu darrera. cap al coll de L'Iou.
Mentre, el temps ja ha canviat totalment, bufa el vent que ens va apropant la pluja que ve des del costat de Formigal.
El camí va donant la volta al Peyreget, que tenim a la vista. Al cap d'una estona, ja ens fa el primer ruixat que ens obliga a posar la roba per l'aigua. Decidim d'arribar fins al Col de L'Iou per acabar de prendre una decisió si continuar o retrocedir. Arribats al Col, veiem tota la part de darrere el Peyreget  i al seu costat, l'inconfusible Midi d'Osseau, i al fons de la vall, el Lac Peyreget per on hem de passar.
Encara fa una pluja intermitent, però el vent ha canviat de direcció i sembla que en protegirà, evitant que progressin els núvols, així que decidim continuar i o fem. A mitat baixada cap al llac, ens decantem a la dreta, per agafar un camí que ens evitarà fer sifonada fins avall al llac, per desprès tornar a pujar. Tornem a enganxar el sender i emprenem la pujada cap al Col de Peyreget, passant per una zona de blocs de pedra, senyalant el camí a seguir, amb fites. Ja no hi ha més pluja.
Arribem a dalt el Col i tenim a la vista el refugi i llac de Pombie. A la nostra esquerra el Midi, imponent. A la nostra dreta el Peyreget amb un camí molt evident per pujar-hi. Ens quedem al Col, fent un petit descans i mentre, contemplar a la vora nostra, el Petit Pic, la Pointe d'Aragon i el Pic du Midi d'Osseau.
Desprès de les fotos de rigor, decidim de baixar cap al refugi on fem un descans i dinem. Desprès agafem el sender que ens portarà direcció sud, al Col cap on pujàvem al mati. Seguim cap avall, desfent cami i ja no parem fins al cotxe.

Distància recorreguda       12,2 km.
Desnivell acumulat             794 m.
Temps efectiu, caminant    4 h. 41'

Enllaç a la traça                 http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=14115091