20160905

TMB - Etapa 2: Refuge du Col de la Croix du Bonhomme - Rifugio Elisabetta.

Dia 2. Avui ens amenaça pluja, i el temps es força fred al mati. Quan gairebé comencem a caminar, ens arriba la pluja, que durarà fins a més enllà del mig dia. Avui, el temps ens ha fet la guitza i no hem pogut gaudir de les bones vistes que teníem al voltant nostre.

Sortim del refugi i desfem uns metres per agafar a la nostra dreta el sender que puja decididament, direcció (NE) guanyant uns 200 m. fins al Col des Fours, on ja entrem a Itàlia. El sender també es GR i es una variant del Tour del MontBlanc. Deixem a la nostra dreta la Tête Sud des Fours i mes allunyat a l'esquerra la Tête Nord des Fours.
Comencem a baixar, direcció oest, sota la pluja i sense vistes a les muntanyes que tenim tant a la vora, però anem perdent altura ràpidament, fins arribar a la riera des Tufs. Seguim baixant i anem a parar a una granja anomenada Les Tufs. Seguim baixant, ara per pista fins arribar a La Ville des Glaciers, una altra granja on els nostres guies tenen de parar, per aprovisionar-se de formatge beaufort. Estem a la Savoia i a mi personalment, es fins ara, el formatge que més m'agrada.
Mentre, els propietaris ens deixen aixoplugar a una cabana, on podem aprofitar per treure'ns la roba de pluja i deixar que se sequi un poc. També aprofitem per menjar bona part del dinar que portem, ja que no sabem si podrem fer-ho desprès, si no para la pluja. Mentre, a fora va caient un bon xàfec......
Quan ens hem refet, encara que segueix plovent, ja amb menys intensitat, continuem el nostre camí, arribant un poc més avall de on som a una cruïlla de pistes. Seguim a l'esquerra (NE), guanyant altura passem a la vora del refugi des Mottets. La pluja va afluixant i fent unes llaçades, guanyem ràpidament més altura. Quan som a dalt, ja no plou. Ens espera una pujada més sostinguda per anar apropant-nos al Col de la Seigne (2.556 m.). El sol ja resplendeix i ens permet gaudir de les boniques vistes que tenim a la vora. Entrem a la Vallon de la Lex Blanche
Ara, ens queda la baixada d'uns 300 m., pel costat del curs del riu la Doire, fins arribar al refugi Elisabetta. L'arribada al refugi, ens compensa el no haver pogut gaudir de les vistes. A l'esquerra del refugi hi tenim una vista a la part alta al Glacier d'Estellette. Per sobre i tancant el glacial, la Petite Aguille des Glaciers, l'Aiguille des Glaciers i l'Aiguille d'Estellette. A la nostra dreta, també es veu espectacular, perquè baixa fins molt a la vora, el Glacier de la Lex Blanche i l'Aiguille de Combal.
Quan hi arribem podem estendre i deixar eixugar la roba i botes.

Etapa 2.
Distància recorreguda          18,6 km.
Desnivell acumulat               + 977 m.   - 1.225 m.
Temps efectiu caminant        6 H.