20160910

TMB - Etapa 7: Trient - Col de Balme - Le Tour

Dia 7.- La ultima etapa del nostre TMB. Avui, hem d'agafar el sender que ens puja al Col du Balme, per baixar desprès fins le Tour. Avui, deixarem Suïssa, per retornar a França.

Sortim de Gîte d'Etape, on hem fet nit, i agafem la carretera direcció sud, que retorna per baix la vall, per on vam arribar ahir la tarda. Quan ja tornem a sortir de Trient, a l'alçada de Le Peuty, trobem un pal indicador, on seguim el sender dirigit cap a Col de Balme. Comença a pujar suaument, però més endavant i quan ja entrem sota bosc, el sender es molt agradable de pujar. Va fent moltes llaçades i guanyant ràpidament altura, però al anar sota bosc, es va molt be. Quan ja deixem el bosc i sortir al alta muntanya, ja veiem al fons de la vall i a dalt el coll, el refugi del Col de Balme.
Anem seguint el sender, que en un llarg recorregut, va guanyant metres i ens acostem a Les Herbàges, una granja, amb dos estables fets amb pedra seca i sostre de volta, molt ben preparades per protegir-se de les allaus.
Seguim pel sender i enfilem unes llaçades que ens apropen al Col. Ens queda un repetjó i ja hi som. El refugi està molt concorregut. La vista que se'ns obre, espectacular. Tenim a darrere nostre, la vall suïssa per on hem pujat. Al davant, tota la vall de Chamonix, que veiem al fons, i tot el lateral del macís del MontBlanc, amb totes les Aiguilles Rouges al altre costat de vall. Per quedar-si embovat.
Desprès d'una estona de contemplació i fotos, emprenem la baixada cap a le Tour, per un camí evident (SO) que ens va acostant al poble i fons de la vall, fins a la seva entrada.
Avui, els nostres guies, gestionen amb la gîte d'etape Chalet alpin du Tour, que puguem dinar al seu interior. Agraïm, a la seva guardiana, la Véronique, la seva atenció.
El dinar d'avui, es una cloenda a una setmana inoblidable per tots i encara que molt contents, per totes les vivències d'aquest dies, arriba el moment de acomiadar-mos de Elodie i Philippe i de la bona companya d'aquests dies, la encantadora Claire, Molts agraïts pels macarons que ens has obsequiat.
Només queda dir: HA ESTAT FANTÀSTIC I FINS L'ANY QUE VE!

Etapa 7.-
Distància recorreguda          10,6 km.
Desnivell acumulat                +  911 m.     - 718 m.