20161001

Balandrau, amb la C.E. l'Isard.

Avui, tenim programat el Balandrau, des de la Collada de Pardines. Finalment, acabem decidint de pujar-hi des de la zona propera al refugi de Tregurà, per on baixa la riera de Fontlletera.
Comencem a caminar, seguint la pista direcció a Tregurà, i desprès de la corba on baixa la riera, agafem un pujant a l'esquerra, que va a trobar el camí de Fontlletera. Quan hem guanyat uns metres de desnivell a sobre la pista, en lloc de seguir el camí, el deixem i passem per sota el Turó de la Bersola, direcció nord, per anar a buscar la pista de Fontlletera, a l'alçada de la Collada del mateix nom.
Com fa bastant de vent i molesta, busquem un poc més amunt un abric, per parar i esmorzar. Desprès continuem per la pista fins al Coll dels Tres Pics. Ara, el vent va afluixant i sembla que els núvols amenaçadors, van deixant pas a clarianes pel nord. Des del coll, ja podem gaudir d'una bona vista.
Continuem pujant pel sender direcció (SO) cap als Tres Pics, passant-hi a la vora i continuar fins a dalt al Balandrau. Des de aquí la vista es espectacular. Cap al Nord: Puigmal, amb l'accés per Fontalba. Camí dels Enginyers i el Torreneules, la Coma de Vaca i també la de Fressers, Noucreus, La Fossa del Gegant, Puig de Tirapits, l'Infern, Bastiments, Gra de Fajol, Cims de la Coma de l'Orri i Puig de Fontlletera. Cap al Sud: Garrotxa, Guilleries, Collsacabra i Montseny.
Desprès de contemplar la vista a 360º i fer les fotos, decidim la baixada desfent camí uns pocs metres, per desprès desviar-nos cap a la dreta i anar a buscar el llom de la muntanya, sempre baixant direcció sud-est, per mig del prat herbat, fins a baix a la pista, tot just a on es el refugi de Tregurà. Ara, ja només ens queda seguir uns metres per la pista, direcció Tregurà (NE), fins on tenim els cotxes.
Aprofitem per dinar a la vora, just al costat de la riera de Fontlletera, desprès d'haver passat una molt bona matinal. Els núvols tornen a posar-se força amenaçadors i acabaran més tard, en desenvolupar turmenta.

Distància recorreguda               8,8 km.
Desnivell acumulat                    560 m.
Temps efectiu, caminant           3 h.