20161110

Volta pels cingles de Sant Roc i dinar de la Colla per fer la castanyada.

Avui, amb els companys de la Colla, hem preparat dues activitats. Una caminada matinal pel cingles de Sant Roc, per Sant Climent d'Amer, i desprès dinar de germanor a can Pere Sobiranes.

Deixem els cotxes a un punt de la pista, on hi ha lloc, entre la Torre de Roca-salva i El Llepard. Es el punt de sortida i arriba de la excursió. Sortim, pujant pel camí que surt a l'esquerra de la pista (SO). Està marcat amb color vermell. Més amunt trobem una cruïlla, on seguim la direcció que portem. Seguim pujant i més endavant, el sender va girant a (NO) i arriba a un pla, on hi ha un rètol indicador. Aquí, ens desplacem uns metres a la dreta, per anar al mirador de Roca-salva, des de on tenim a la vista, a sota nostre la Torre de la finca i la vall de Sant Climent d'Amer. Tornem cap al sender i seguim a l'esquerra (NO) per anar cap a les restes del poblat ibèric de Puigdalí. Desprès, continuem seguint les marques vermelles, (També trobem un pal indicador -Ruta la volta al Terme-), direcció als Tres Rocs on des de cada un de ells, també tenim la oportunitat de gaudir de bones vistes. Desprès del últim Roc, seguim el sender marcat de vermell i també hi ha un rètol indicant cap al Puliol i Santa Lena, per on anem a parar a la pista asfaltada, que seguim uns 330 m. i desprès agafem una pista de terra que surt a la dreta, que va a la ermita del Puig d'Helena. Natros, la part final d'aquest tram, la fem per un sender que va paral·lel a la pista, per la seva esquera.
Desprès d'un descans, seguim el camí que baixa indicat pel costat de darrera de la ermita fins a trobar una cruïlla de pistes. Seguim recte, direcció est, per un camí empedrat i marcat de color grog, que va girant cap al (SE) per anar a buscar la cinglera de la part de la Vall del Llémena. Trobem el camí que puja des de Sant Martí de Llémena i més endavant el que puja des de Can Pere Puig. A partir d'aquest punt, el camí va marcat amb color grog i blau fins a la ermita de Sant Roc. Aquí, aprofitant el descans i la magnífica visual que hi ha des d'aquest punt, el company Xavier, ens imparteix una xerrada magistral i molt enriquidora, de les formacions geològiques de la zona.
Seguim el sender, que baixa resseguint la cinglera cap al costat de Sant Climent. Les marques groga i vermella les anem seguint baixant i encara podem contemplar paisatge des d'algun mirador més a ran de cinglera. Trobem la cruïlla que baixa direcció sud cap a can l'Arimany. Natros hem de seguir cap al oest (marca groga i també vermella) per un sender que va per la vora de la cinglera i ens porta seguint el seu perfil en paral·lel. Trobem un pal indicador on hi diu: Ruta de les Ermites. Seguim el camí i baixem fins a la riera de Sant Climent, ara seca, el camí segueix al altre costat direcció oest i quan som a prop del Llepard, gira cap al sud, planejant. Aviat ja veiem els cotxes i la pista, acabant de fer aquests metres, fins que hi som.

La segona activitat la fem a la casa que el nostre company Joan ens posa a disposició per fer aquestes trobades, a can Pere Sobiranes. Recordem als absents, perquè son fora, de viatge i en especial al nostre company Eduard, que a més es el seu aniversari i per (mala pata), mai més ben dit, no ens pot acompanyar.
Avui i com ja ens té massa ben acostumats, la nostra companya Conxi, ens ha preparat tot el dinar, pre-cuinat i el que cal fer a la brasa, begudes i logística. A tots dos, moltíssimes gràcies per la vostra predisposició. La festa, tot un èxit, dinar boníssim, molt més bona companyia, i per finalitzar, cor de veus i guitarra, per acabar de passar una molt bona estona. FINS LA PROPERA....!

Distància recorreguda         10,1 km.
Desnivell acumulat               414 m.
Temps efectiu, caminant      3 h.

Enllaç a la traça       http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15491703

Enllaç als àlbums de fotos: