20170131

Montseny: Matagalls, des de Coll Formic

Amb moltes ganes de trepitjar neu, aquest dimarts fem una sortida amb el molt bon amic Pere.
Ens arribem fins al Coll Formic, on aparquem el cotxe i comencem a pujar pel GR. En un primer tram, pels roures del Marquès, amb només restes de neu. Quan més amunt trobem la pista i seguim pujant, ja comencem a trobar la neu glaçada i pel Pla de la Barraca, ja està amb més gruix i tot el paisatge es ben blanc.
Continuem la pujada, sempre seguint el rastre molt evident de la quantitat de gent que hi ha pujat aquests dies abans, i quan som al Collet del Estanyol, fem parada per esmorzar.
Seguim amunt fins al Collet dels Llops i a partir d'uns metres més, ja veiem la creu del Matagalls. Per poca estona, perquè comença a caure una boira espesa i cada vegada bufa més el vent gelat, amb el que arribem al tram final, sense veure res. Quan som a dalt al cim, el mal temps fa que no ens hi encantem gaire. Fotos i cap avall, desfent camí fins al cotxe.

Sortida d'anada i tornada pel GR