20170107

St. Quirze de Besora: Serra Cogulera - Salt del Mir - St. Salvador del Prat

Una bonica sortida per Osona. Recomanable fer-la quan no hi hagi ni grans pluges ni el fred gèlid d'avui, perquè al tram últim, es té de travessar el riu del Mir, fins a onze vegades.
Avui, cinc caminants dels dissabtes, disposats a aguantar el fred gèlid de primera hora del mati (i tot el dia), hem decidit de fer una caminada pels voltants de St. Quirze de Besora. Quan som al poble, ens arribem fins al veïnat de La Foradada, on deixem els cotxes a la vora de les cases.
Sortim per darrera de les cases, seguint les senyals del GR 3, en direcció est. El camí està molt ben marcat i anem pujant per la carena de La Cogulera, passant pel Collet de la Riera, La Trona, Collet de la Feixassa i hem de seguir fins al Collet del Bosquetell. Uns 500 m. abans d'arribar-hi, trobem un trencall que baixa cap a l'esquerra, natros hem de seguir recte, pel GR fins al Collet.
Des del Collet, ens desviem uns metres cap a la dreta, per anar a buscar un corriol que surt direcció (SO) que ens portarà cap a un mirador que hi ha als cingles del Àguila, que es una cresta rocosa que hem tingut tota l'estona de pujada, cap a la nostra dreta. Desfem camí i tornem al Collet, per continuar pel GR fins a la casa de Bosquetell, que tenim al davant nostre. Continuem fins a trobar un pal indicador, on deixem el GR per agafar la direcció cap a Santa Maria de Besora, que també es GR, però pintat amb blanc,verd i vermell.
Pugem uns metres fins a la carena, passant una tanca de filat i per l'altra vessant baixa el camí fins a la pista, que seguirem primer a l'esquerra, per arribar-nos al molí i el salt del Mir. Desprès, desfem camí i ens dirigim direcció nord per la pista. Desprès de la segona corba pronunciada, surt un corriol que puja a la dreta. L'hem d'agafar per pujar a la pista que va a la casa de el Mir.
Passem a la vora de la casa i seguim la pista. Quan hem passat la última casa, uns metres més enllà, per l'esquerra baixa una pista, que te una pintada a un arbre como que no es camí. L'hem de seguir i ens baixa fins al fons de la vall i seguim per un prat una traça evident, que ens porta fins a un altra pista que va a parar a la petita ermita de Sant Salvador del Prat i de seguida a la casa del mateix nom. Al entrar al recinte de la casa, a l'esquerra surt una pista on hi ha una porta metàl·lica que hem de passar, girant cap al sud.
Seguim la pista fins a una cruïlla, on hem de girar i seguir baixant a l'esquerra. Desprès de la següent corba, hem d'agafar un corriol que segueix baixant a la dreta, que ens porta fins a la riera del Mir. A partir de aquí, l'hem de passar fins a onze vegades i avui, completament glaçada, es tot un exercici d'equilibri per no acabar molls com a ànecs. Finalment, ho aconseguim i seguint el camí ben traçat, tornem al veïnat de la Foradada a buscar els cotxes.

Recorregut           15, 4 km.
Desnivell              648 m.
Temps caminant      5 h.

Enllaç a la traça   https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=16049364

Enllaç a les fotos de Pere