20170126

Sta. Coloma de Farners: Ermites. Farners, l'Argimon, S.Pere Cercada, Sta. Victòria

Aquest dijous, la previsió es de pluja i decidim d'anar cap a Santa Coloma de Farners. El terreny és sorrenc i encara que hagi plogut, s'hi pot caminar sense enfangar-nos.
Quan estem de viatge amb el cotxe, ja comença a fer un plugim. Arribem al aparcament de l'ermita de Farners i segueix plovent.
Decidim de sortir a veure com evoluciona. Anem primer a l'ermita de Farners i desprès ens dirigim a dalt el castell. Per la part de darrere, hi baixa un corriol que ens porta direcció sud a trobar una pista. Hem de girar a l'esquerra, per anar a trobar la pista per on hem arribat amb els cotxes i anem a trobar la pista principal.
Girem a la dreta (O), i anem seguint aquesta pista, passant pel davant de La Casilla (casa a la vora de la carretera) i seguim pujant suaument, passant l'entrador (esquerra) a la Torre de Can Planes. Més endavant trobem una pista que surt a la dreta, amb tanca (per on tornarem), seguim per la principal, pujant. Quan trobem una pista que surt a l'esquerra, l'hem d'agafar i comencem a baixar.
A partir d'ara, hem d'anar seguint sempre les marques de color blanc, que anirem trobant molt sovint. A la zona hi trobarem moltes cruïlles de camins. Ens hem de fixar sempre amb la marca blanca i seguir-la.
Seguim baixant durant molta estona per aquesta pista, i seguint les marques anem cap al Bosc del Far, per arribar finalment a l'ermita de la Mare de Deu d'Argimont. Fins aquí hem anat sota la pluja i al poc d'arribar-hi ja para de ploure i podem esmorzar tranquil·lament.
Seguim, desfent camí i baixant fins al coll per on hem enfilat el tram final. Aquí (hi ha pal indicador), agafem la direcció de Sant Pere, i comencem a baixar per un corriol direcció (SO) fins a trobar a baix, una pista. Seguint les marques blanques per pista, camins i algun petit corriol, arribem fins a Sant Pere Cercada desprès de caminar durant 1 hora i quart. Aprofitem per fer un descans.
Seguim les marques de color blanc, pujant per la pista que surt al davant de la porta d'entrada al Santuari, direcció (NO) i sempre seguint les marques, al cap d'un hora arribem a Santa Victòria de Sauleda, on fem parada per dinar.
Continuem camí per la pista direcció (NE) i a partir d'ara, seguirem unes marques de color vermell que ens portaran per camins i algun corriol i girant cap al est. Passem per Can Planes Vell i més endavant ja anem a sortir a la pista principal per on hem pujat al matí. Ara, només cal desfer camí fins als cotxes.