20170202

Tavertet: Puig de la Força - Morro de l'Abeia - lleixes de Balà - Salt del Molí

Una bonica volta per la zona dels cingles de Tavertet. NO APTA PER PERSONES AMB VERTIGEN.
Comencem a caminar direcció sud oest, per la pista que va cap a la cinglera. L'anem seguit fins a una cruïlla, on fem un gir a l'esquerra (SE) per aproximar-nos al costat de la cinglera, a la vessant del pantà de Sau, direcció a Mas Castell.
Passem pel costat del pujant de la Canal de Castell (que ve des de baix al pantà, pel GR 2 i per aquest camí puja fins a dalt la cinglera),  i seguim pel camí,  arribant al mirador que hi ha. Continuem pel camí, fins arribar al pal indicador que hi ha a l'esquerra de la pista, que ens anuncia el baixant cap al Puig de la Força.
Baixem pel corriol, passant per la Bauma dels Moltons, i una vegada arribats al coll, pugem cap al Puig de la Força per gaudir de la vista al pantà de Sau i també cap al salt del Noguer. Aprofitem per fer un descans i esmorzar.
Desfem el camí de pujada fins al coll i agafem el corriol que baixa, primer direcció nord en forta pendent, per desprès girar a SO. El corriol es ben fresat i ens baixa ràpidament, fins arribar a una pista. La seguim uns 30 m. a la dreta direcció O, i comencem a baixar per un corriol on trobem alguna fita i que anem seguint, baixant fins arribar a una segona pista que ja es molt prop del aigua del pantà. Anem seguint-la direcció nord fins que la pista es converteix en corriol que ens porta fins al riu, a la cua del pantà. Travessem el riu i comencem a pujar per un camí de forta pendent, però amb moltes llaçades que ens permet guanyant altura ràpidament. Quan ja estem a uns 630 m. d'altura, arribem a un punt on el camí que pugem es bifurca a dreta i esquerra, on hi ha una fita grossa (a partir de aquí ja trobem marques de color grog). A la dreta aniríem a la lleixa de Balà, que desprès agafarem. A l'esquerra, seguim pujant cap a dalt el morro d'Abeia, una altre mirador sobre el pantà i la cinglera de l'Abeia. Hi estem una estona, fent un descans, fotos i gaudint de la vista.
Desfem camí fins a la bifurcació (compte que primer en trobem un altra, que només va cap a una balma - hem de seguir les marques grogues). Quan hi arribem, seguim direcció a les lleixes i coves de Balà. El camí va resseguint tota la cinglera i en algun tram està força perdut, per arbres caiguts. Anem passant i la nostra referència ha de ser, no allunyar-nos molt de la paret. Finalment fem cap al pas de les escales (hi ha unes escales metàl·liques agafades a la paret) i cal baixar uns 6 metres, fins a un altra lleixa. La seguim fins arribar al salt del Molí Bernat. Aquest últim tram, la senyal del gps es perd força sovint. Quan arribem al Salt, hi passem per darrera, per dintre la balma. Fem parada de dinar i seguim el camí que en una forta pendent i fent llaçades, ens puja directament al poble de Tavertet, on tenim els cotxes.

Recorregut        10,6 km.
Desnivell           747 m.
Temps, caminant  6 h. 13'

Enllaç a la traça (ADVERTIMENT: la traça, a la zona propera al Salt del Molí Bernat, l'he tingut de retocar, perquè degut a la pèrdua de senyal, per les baumes, hi havia molta distorsió):