20170225

Vallter a Roca Colom, amb neu

Sortida DE CAMPRONS I RAQUETES DE NEU, programada per a la Colla l'Isard.
Aquest any, cal aprofitar la neu que tenim al Pirineu. La sortida programada per la Colla, l'hem ensopegat molt bé per la quantitat de neu i l'estat de la mateixa.
Ens apleguem 10 companys de Colla i sortim cap a Vallter, on per arribar-hi i aparcar ja ens toca fer cua, i deixar el cotxe, un xic més avall de Vallter 2000.
Comencem a caminar, i ens dirigim cap a la part alta i passem al darrera de les edificacions, direcció N. Aquí ja hi ha un tou de neu en molt bon estat per caminar. Ens calcem els crampons i seguim el GR. Quan ja som al lloc on enfilaríem cap a la Portella de Mantet seguint a N, fem un gir cap al SE seguint la traça del GR 11.6 que ens puja cap al Camp Magre Petit, on deixem el GR i seguim per la carena (E i SE) cap al Pic de Coma Ermada. Seguim fins a la Collada de la Llosa i el vent que bufa quan volem pujar al Pic de la Llosa, en fa plantejar de flanquejar-lo pel nord a mitja altura i ens dirigim a Les Roques Blanques. Desprès baixem fins a la Portella de Concròs i emprenem la pujada a la Roca Colom.
Avui, cal dir que la visió de tots els pics coneguts, plens de neu, ens fan embadalir davant d'aquest espectacle. El Canigó, Costabona, les Esquerdes de Rojà, Els Gra de Fajol, Bastiments, Pic de la Dona, Bacivers. No deixaries de mirar.....
Ens en tornem a la Portella de Concròs i ara, fem un canvi de crampons a raquetes i seguim més o menys la direcció del GR 11.6 passant pel Camp Magre fins a la Portella de Morens, on un xic més enllà fem un gir cap a (NO) per anar fins a la Portella de Mantet i fem la baixada pel Clot de la Portella, fins al punt on al matí ens hem desviat. Continuem baixant fins a l'estació, on donem per acabada esta bonica diada.

Distància recorreguda  11,9 km.
Desnivell acumulat       619 m.