20170311

l'Albera: El Pertús - Salt del Fitó - St. Pere - Puig dels Falguers - Sta. Llúcia - La Jonquera

Sortida programada per a la Colla l'Isard.
Cal deixar un cotxe a la Jonquera, per poder recollir els de El Pertús, al acabar.

Sortim des del Pertús, al aparcament gratuït que hi ha passant per sota l'autopista, al altre costat. Agafem el camí senyalitzat cap al Salt del Fitó (marca groga). Ara, el salt està molt bonic perquè hi baixa aigua suficient, per veure la seva espectacular caiguda de 59 m. Desprès seguim, pujant per la tartera que hi ha a la vora del salt, que està equipada amb cadenes per ajudar a fer millor els passos de grimpada, guanyant desnivell molt ràpidament,fins a dalt l'altiplà per on seguim el camí fins a l'ermita de Sant Pere del Pla del Arca, on fem parada per esmorzar.
Desprès, per un camí que hi ha uns metres més enllà de l'ermita i que surt a l'esquerra, anem fins a les mines de Sant Pere, ara tancades, on s'hi havia explotat or i arseni, a principis del segle passat.
Desfem el camí fins a la pista i la seguim arribant-nos al mas del Calze, ara en runes. Uns metres abans del mas, el camí segueix a la dreta, i es per on continuarem fins anar al Coll de l'Auleda, on trobem el GR 11. El seguim cap a l'esquerra (NE) i anem a trobar la pista que va a Requesens, per on segueix el GR i el caminem uns 650 m. per anar a veure les restes del avió estavellat l'any 86. Desfem camí fins al Coll de l'Auleda i fem una petita parada.
Seguim el GR 11 cap al Puig dels Falguers i desprès, anem baixant seguint el GR. Cal senyalar que aquest tram de baixada, el GR està força tapat pel matoll que no s'ha netejat, De seguir així, acabarà que no s'hi podrà passar.
De baixada, fem un petit desviament, pel camí que baixa fins a les restes del castell de Rocabertí, però el desnivell que hi ha i que desprès tindríem de tornar a pujar, fan que desistim i tornem al GR que ens portarà a Santa Llúcia, on s'hi arriba amb cotxe per pista. Aquí, fem parada per dinar, a la vora de la font, on hi ha una taula per menjar. Està al mateix recorregut del GR.
Seguim baixant, sempre seguint el GR. fins a La Jonquera, on tenim el cotxe.

Sortida NO circular
Distància recorreguda    15,2 km.
Desnivell acumulat        669 m.