20170309

Sortida a la Costa: Begur - Sa Riera - Aiguablava - Ses Felugues - Begur

Una molt bonica sortida de costa, planificada pels nostres companys Carme i Jordi.
Val a dir, que les vistes que hi ha per tots aquests indrets, que aniré anomenant, son espectaculars, on la essència de la Costa Brava, es manté en alguns llocs, amb tota la seva puresa. En canvi, d'altres, la fan malbé tanta construcció com si ha fet.
També cal remarcar, que en algun tram, la traça que hem fet, deixa uns metres el sender, perquè ens hem entretingut, arreplegant "algun" espàrrec que anàvem trobant.

Sortida des de Begur, anant a buscar el camí del aigua, pel costat del Rec des Valls, que ens baixa fins a Sa Riera. Aquí, ja seguim el camí de ronda, passant per la Punta d'en Toni, Punta la Creu, Aiguafreda i Sa Tuna.
Seguim cap al Far del Cap de Begur i seguim pujant per la Serra de Sa Guàrdia, passant pel Puig de Sa Guàrdia. Desprès,  baixem cap a Cap Rubí i passem pel Port de Fornells, per dirigir-nos a la platja d'Aiguablava, on fem parada per dinar i relaxar-nos.
Desprès del descans del dinar, enfilem el camí que puja per la carretera que baixa fins a la platja i quan arribem al primer carrer de la urbanització, que puja per la nostra dreta, dirigit a Ses Falugues, el seguim. Quan som a la part alta, girem a la dreta, seguint el corriol marca groga cap a Ses Falugues. Desprès comencem a baixar direcció oest i desprès (NO) i ens dirigim sense camí definit fins al Mas Lord, per veure una alzina monumental.
Des de aquí enfilem direcció a una urbanització de bungalous, que veiem baixant, direcció nord, des del mas i ens trobem més endavant, que el GR desapareix per les obres que estant fent per una nova urbanització. Segons ens diuen, sembla que s'ha desviat i ara passa per la part alta. Natros, no ens hem fixat si estava senyalitzat. De tota manera, seguim pujant pel mig de l'obra fins a tornar a trobar-lo a la part alta i aquí si que es veu senyal·lització nova per dalt, suposem que deu passar pel cim Montcal.
Sortim a la carretera GI 6531 que travessem al altre costat i anem pujant direcció Begur, fins que hi entrem, per anar cap a la zona centro, on fem parada per refrescar-nos i comentar la jornada, i donem per finalitzada la sortida.

Distància recorreguda   17,9 km.
Desnivell acumulat       833 m.