20170422

Albera: Volta des de Requesens a Puigneulós

Aquesta sortida programada per la Colla l'Isard, de Bescanó, la compartim 15 caminants.
Sortida des de Requesens, agafant la pista marcada grog (Itinerànnia) que va pujant per darrera la ermita i restaurant, passant la tanca que hi ha. Anem seguint aquest camí marcat, que ens puja al Coll Forcat. Aquí, seguim el corriol que està bastant tapat, marcat com a PR C-71. Passem el Coll Forcadell, el Puig de les Colladetes, el Coll de Pal i arribem al Roc dels Tres Termes, on ja som a tocar la carretera que puja al Neulós. La pujada, la seguim a ran de filat, pel GR 10 fins a dalt el Puigneulós, que el trobem força ple de gent.
Seguim el GR, passant per darrera les antenes i baixem cap a la Font de la Tanyareda i refugi del mateix nom. Seguim carenant, pel Coll Pregon, fins arribar al Coll del Faig.
Des de aquí, comencem la baixada cap a Requesens, seguint un corriol marcat amb color grog (Itinerànnia), que baixa direcció oest i desprès va girant cap a SO. Tot el camí de baixada, està ben marcat i ens porta fins al pla, sota el castell de Requesens.
Ens hi arribem i fem parada per dinar i descansar una estona. Desprès, seguim el GR 11 que ens tornarà a portar fins a Requesens, on ens hi trobem l'aplec. No cal dir, la quantitat de cotxes i xerinola de gent que hi trobem. Em tornat a la civilització!.

Distància recorreguda      15,8 km.
Desnivell acumulat          878 m.