20170412

Alt Empordà: Volta des de Albanyà a Lliurona, tornada per S. Miquel de la Cirera

Aquesta sortida, ja feia un temps la haviem fet, però aquest cop hi hem introduït variants per diferenciar-la.
Una vegada passat el poble d'Albanyà, passem el pont de de la riera i deixem els cotxes a un petit aparcament que hi ha a la vora la carretera.
Sortim pel camí d'Itinerànnia, que puja a l'esquerra de la carretera direcció (SO), que guanya altura decididament. Anem a parar a La Parada, una casa que es veia des de la carretera quan ens apropàvem a Albanyà. Seguim pujant i arribem al Coll de les Arcades. El rètol indicador, està trencat, però hem de segui la mateixa direcció que portem, per acabar de pujar a dalt una zona més plana. Aquí, ens desviem del camí que seguíem, però el tornem a recuperar més endavant i ja anem a sortir a la carretera de Albanyà a Lliurona. La seguim uns metres a la dreta, per agafar desprès una pista que ens baixa a St. Andreu de Lliurona, on fem parada per esmorzar.
Seguim camí cap al SE passant pel cementiri i anem a sortir un altra vegada a la carretera on ens arribem fins al coll de la Creu, on ens desviem per anar a veure l'escola de Lliurona. Retornem i des de el Coll, tenim vistes al Golf de Roses i el mar.
Ara seguim el camí direcció nord fins a retrobar el camí de pujada, que desfem fins al Coll de les Arcades. Aquí, seguim la pista que surt per la dreta direcció est. Arriba un moment, passat el Coll de la Cometa,  que tornem a perdre el camí d'Itinerànnia, però la pista que seguim, veiem que ens hi tornarà a portar, així que la seguim. Quan arribem al punt per on tindríem de continuar al camí d'Itinerànnia, ens en adonem que està perdut i no hi es. Així que retrocedim un tros per on hem vingut, amb intenció de tornar a trobar la pista i seguir-la, però quan hem desfet uns 150 m. intuïm a l'esquerra, un pas que va baixant entre bosc, per anar a trobar una pista que passa per baix d'on som. La seguim a l'esquerra (N) i quan som al punt on baixava el camí d'Itinerànnia, el trobem i  el seguim (marca groga). Anem a sortir al Coll del Bruc, a una pista de desemboscar, que ha trinxat els camins que passaven per la zona. No sabem veure el camí de baixada d'Itinerànnia per anar a S. Miquel. Seguim la pista, que veiem que porta la direcció, però quan som ben a la vora, no hi ha camí per anar-hi. Desfem uns metres de pista i per mig de bosc, seguim un corriol perdut que ens baixa a la pista d'accés a S. Miquel, on finalment hi podem arribar.
Retornem per aquesta pista i quan som al Collet de la Cirera (lloc per on havíem d'haver baixat) veiem les senyals grogues, que segueixo de pujada, fins a trobar la pista superior per on hem passat. Deixem marcat amb una fita, el punt de baixada i si es segueix la traça gps, també es pot veure el lloc per on he fet el puja i baixa. Retorno al Collet i seguim pel camí d'Itinerànnia, que direcció nord ens va baixant fent llaçades i desprès girem a l'esquerra (O) per anar a passar per Can Costa cap al punt on tenim els cotxes.

Distància recorreguda   18,3 km.
Desnivell acumulat       686 m.